pondělí 20. srpna 2018

Fairy Tales - Hans Christian Andersen

Nakladateství - Infoa
Počet stran - 192

Kniha osahuje neznámější pohádky Hanse Christiana Andersena. Na jedné straně je vždy anglicý text a na druhé je český překlad, jedná se o tzv. zrcadlový text. Pohádky jsou určeny spíše pro starší děti a dospělé. Autor kladě důraz na morální hodnoty, využívá svůj smysl pro humor.


Knihu jsem si koupila náhodou v Levných knihách, když jsem se rozhodla, že je čas něco dělat s mou angličtinou. Nejsem úplný začátečník, ale anglicky jsem pár let nemluvila a nějak aktivně jsem ji ani nepoužívala, pokud nepočítám sledování seriálů a filmů v původním znění. Moje slovní zásoba a znalost anglických časů má značné vady na kráse, takže jsem měla strach, jestli knize budu rozumět. Kniha je pro úroveň B1 - B2. Stálo mě to trošku přemáhání vystoupit ze své komfortní zóny a pustila jsem se do čtení.

Kniha pro mě byla velice milým překvapením, za dva dny jsem měla přečteno. Hned na posezení jsem přečetla 90 stránek a zbytek jsem si nechala na druhý den abych se na to plně soustředila. I když nejsem žádný přeborník v angličtině, kniha se mi četla dobře. Samozřejmě, byly slovíčka, která jsem neznala, ale přesně proto je tam zrcadlový text, který skvěle pomáhá v těchto situacích. Čím déle jsem knihu četla, tím lépe se četla. Některá slovíčka se v příbězích opakují, takže jakmile si slovíčko jednou přeložíte, už budete vědět i v dalších pohádkách.

A teď k pohádkám samotným. Nejvíce se mi líbila Malá mořská víla a Císařovy nové šaty a Sněhová královna. Tyto tři pohádky mě neskutečně bavily a užívala jsem si je. Zároveň si myslím, že byly i poměrně jednoduché, co se slovíček a gramatiky týče. Ostatní pohádky byly takové průměrné, ale i tak se četly dobře. Pohádka, kterou jsem protrpěla, byla Malenka. Já ten příběh prostě hrozně moc nemám ráda. Ať už je to filmové zpracování, česká verze a nebo ta anglická. Ten příběh jsem opravdu trpěla od začátku do konce a ani se mi nechtěl dočíst. Ale nevzdala jsem to!

Fairy Tales byla po dlouhé době anglická knížka. Ano, bylo to pro mě náročnější čtení než v češtině, ale jsem ráda, že jsem se do toho pustila a vlastně mě to nakoplo číst v angličtině dál. Ano, teď ze začátku mi vyhovují zrcadlové texty, které mi občas opravdu pomohou. Ale cvik dělá mistra a já věřím, že časem zvládnu angličtinu i bez zrcadlového textu. Tuto knihu všem začátečníkům doporučuji. Pohádky jsou kratší, nejsou nijak složité a opravdu se čtou dobře.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...