neděle 26. srpna 2018

Dvůr trnů a růží - Sarah Janet Maas

Nakladatelství - CooBoo
Počet stran - 440

Mrazivý a strhující příběh na motivy příběhu Kráska a zvíře. Devatenáctiletá Feyre se stará o svou chudou rodinu, aby ji uživila, chodí lovit. Jednoho dne v lese zabije vlka. Několik dní na to se stane něco hrůzného, pro Feyre si přijde podivný tvor, který ji odvleče do svého sídla, které je naprosto jiný svět. Feyre zabitím vlka porušila starodávnou Úmluvu a musí za to zaplatit. Podivný tvor je Tamlin, jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Feyřina nenávist k Tamlinovi se postupně změní v lásku a nejen to. Zjišťuje, že na Tamlina a jeho zemi je uvalena kletba. A Feyre se ji pokusí zlomit a Tamlina i jeho království zachránit.


Vůči této sérii jsem byla hodně skeptická a odkládala jsem ji jak jen se dalo. Mluvilo se o ní všude a všchni ji chválili a mně se tomu moc nechtělo věřit. Až ale ten největší humbuk opadl, podlehla jsem a koupila jsem si první díl série. A chyba! Měla jsem si koupit rovnou všechny tři díly! Protože ten první díl je skvělý a já bych nejraději začala číst další.

Od Sarah J. Maas jsem nikdy nic nečetla a tak jsem měla celkem strach ze stylu, jakým píše. Navíc píše strašně tlusté knihy a těm se většinou vyhýbám. Zde jsem ale byla velice mile překvapena. Styl Maasové je lehký, jednoduchý a čtivý. Nechybí romantika, akce a napětí. Musím říct, že jsem byla až překvapená, jak mě příběh chytl a jak jsem ho prožívala. I když některé věci byly předvídatelné, pořád mě to nutilo číst dál a těch 440 stran neuvěřitelně uteklo. Z postav jsem si oblíbila Luciena a vlastně postupně i Tamlina. K srdci mi nepřirost Rhys, kterého všichni tak milují

Zároveň ale netvrdím, že Dvůr trnů a růží je nejpropracovanější kniha a světě. Ano, je to jednodché a mnohdy prvoplánové ale prostě mě to baví. Jako slabinu knížky jsem viděla ze začátku v hlavní hrdince, ta mi nebyla moc sympatická, ale postupem knihy se to změnilo. A popisy rádoby erotických scén si mohla autorka snad i odpustit.

Kniha určitě stojí za přečtení. Dostala mě do jiného světa, přivedla na jiné myšlenky a prostě mě bavila. Druhý díl má být snad ještě lepší než první díl, o to více se na něj těší a mám od něj velká očekávání. Jsem zvědavá také na vývoj postav, jestli stále zůstanu v týmu Tamlin a Rhyse nebudu mít příliš v lásce. Nechme se překvapit. Každopádně už první díl série pro mě byl jízda.

HODNOCENÍ - 5* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...