středa 29. srpna 2018

Podivný případ se psem - Mark Hadon

Nakladateství - Argo
Počet stran - 176

Dojemný příběh o autistickém chlapci. Christopher Boon je patnáctiletý chlapec, který je autista. Nemá rád kolem sebe mnoho lidí, také nemá rád žlutou a hnědou barvu a když se ho někdo dotkne. Co ale naprosto miluje je matematika, je to hotový matematický génuis. Je zároveň velkým obdivovatelem Sherlocka Holmese. Jednoho dne najde na zahradě sousedky zapíchnutého psa vidlemi, rozhodne se, že pachatele vypátrá a přijde tomu na kloub. To ale ještě netuší, že se mu podaří odkrýt i rodinné tajemství.


Tato kniha má sice jenom necelých 180 stran ale i tak Vás svým příběhem dostane. Je to dramatický příběh jedné rodiny ale zároveň i sonda do mysli autisty. Dozvídáme se, jak běžné denní činnosti těmto lidem působí obtíže. Je zajímavé vidět, jak některé věci vnímá, má své zvyky a ty nerad mění. Zároveň jsou ale další postavy, jako například Christopherův otec. Ten se snaží být s chlapcem trpělivý ale ne vždy se mu to daří. Nebo také Christopherova školní asistentka, která mu pomáhá se učit, ale zároveň se jí svěřuje i se svým trápením v běžném životě.

Dvěmi hlavními témtaty knihy jsou tedy autismus a důvěra, která se těžce buduje ale lehce pozbývá.

Christopher je matematický génius. A to pro mě byl problém. Celou knihou se totiž nesou jeho výpočty, rovnice a příklady. A já jsem matematický antitalent od přírody. Takže tyhle pasáže mě ve čtení rušily a odváděly mou pozornost od děje. To byla opravdu asi jediná věc, kterou knize mohu vytknout. Bohužel se ale v knize objevuje v dost velkém měřítku.

Mně se kniha moc líbila, zdánlivě jednoduchá vražda psa čtenáře dovede vlastně úplně jinam. Vše ale bude dávat smysl.I Christopher se v příběhu vyvíjí, stejně tak jako nahlížíme pod pokličku tajemstvím jeho rodiny. Tahle kniha Vás prostě bude bavit a pokud milujete matematiku, zamilujete si i knihu. Před pár lety jsem byla v Městkém divadle v Brně na představení Podivný případ se psem a už tehdy se mi příběh hrozně líbil. A to jsem knihu nečetla. Pokud tedy budete mít možnost si přečíst knihu nebo vidět divadelní představení, určitě neváhejte.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...