neděle 2. října 2022

Cujo - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 280

Příběh se odehrává v Castle Rocku v létě roku 1980. Jeho zdánlivý pokoj naruší bernardýn nakažený vzteklinou. Z milého a přítulného psa se stává hrozná bestie, která terorizuje Donnu a jejího syna Tada.


Podzim je jako stvořený pro kratší, uvěřitelné příběhy, ze kterých budete mít husí kůži. A to je přesně Cujo. Jakmile si přečtete tuto knihu, už nikdy nebudete nahlížet na Vašeho čtyřnohého miláčka stejně.

Celý příběh začíná poměrně nenápadně, Dona Trentonová se se svým synem Tadem vydává si nechat opravit auto za Joe Camberem. Jenže jak už známe Stephena Kinga, tento zdánlivě rutinní výlet se najednou promění na boj o přežití, jelikož cestu jim zkříží bernardýn, který je nakažený vzteklinou.

Cujo je svižný a velmi uvěřitelný příběh. Pes, který je na začátku mazlíček se promění v krvelačné monstrum, které nepoznává nikoho a jen touží po krvi. A King tuhle proměnu dokázal naprosto bravurně popsat, pracoval zde s obyčejným námětem bez špetky nadpřirozena a stejně se mu podařilo vybudovat skvělou hororovou atmosféru.

Já jsem v příběhu trošku postrádala kapitoly, jsem ten typ čtenáře, který je má v knihách rád. Zde tedy byly úplně vynechány a jsou zde pouze odstavce.

Přiznávám, že jsem asi jediný čtenář, který slzel u hororu. Mně totiž bylo Cuja neskutečně líto a na konci jsem uronila pár slz. Pokud máte psa a znáte to pouto mezi člověkem a psem, myslím, že se Vás pak celý příběh dotkne ještě mnohem víc. Zejména pasáže, které popisují Cujovy myšlenkové pochody a jak ho nemoc postupně mění, mi přišly velmi silné a až dojemné.

Cujo je rozhodně knížka, která by neměla uniknout žádnému z fanoušků Stephena Kinga, zvlášť, pokud máte radši jeho kratší knihy. Jedinou výtku mám ke konci, já ho prostě očekávala jiný a možná více temnější. I přes to jsem si čtení užila a určitě si Cuja zase někdy přečtu, jakmile budu chtít pročistit slzné kanálky.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Beta a Cuja můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...