úterý 4. října 2022

Černá krabice - Joe Hill

Vydáno - Beta

Počet stran - 256

Kuchařka pro kanibaly... oprátka z oběšence... hrůzný sadistický film - to je jen pár bonbonků z děsivé sbírky Judase Coyna. Býval jedním z death-metalových bohů a mezi fanoušky je jeho záliba v podivnostech stejně proslulá jako jeho výstřelky z mládí. Ale žádná součást sbírky není tak neobvyklá, strašlivá a především lákavá jako poslední objev, na nějž narazil v jedné internetové aukci: „Prodám nejvyšší nabídce ducha svého nevlastního otce..." Za tisíc dolarů se Judas stane pyšným majitelem obleku po mrtvém muži, v němž prý přebývá jeho duch. 


Jsem fanouškem death-metalu a stejně tak i příběhů s nejrůznějšími podivnostmi a zvláštními postavami. Černá krabice Vám nabídne tohle všechno a já si čtení opravdu užívala.

Hlavní postava Jude, death-metalový hudebník, kterého bud milujete nebo nesnášíte, má zálibu v podivných a morbidních věcech a má jich doma už pěknou sbírku. Proto když se objeví inzerát, kde je nabízen oblek, ve kterém přebývá duch nebožtíka, další přírůstek v jeho sbírce je jasný. Jenže Jude postupně zjišťuje nemilou věc, duch mu začíná usilovat o život.

Joe Hill mi přijde v Černé krabici jaksi spisovatelsky vyspělejší. Má sice podobný styl psaní jako jeho otec, ale přesto do příběhu zasazuje svoje vlastní atributy. Dokáže Vás k příběhu připoutat od první stránky a nepustí Vás. Kniha má takový ponurý, morbidní nádech a to mě neskutečně bavilo. Postavy určitě nesednou každému, ale do tohohle příběhu prostě skvěle zapadaly.

Černá krabice je zkrátka velice vydařená duchařina, která i když nemá pro čtenáře úplně neznámý námět, autor dokázal předvést opravdu velký kus spisovatelského umění. Konec nemusí sednout úplně každému, ale mně se líbil a chápu, proč ho autor zvolil. Takže já Černé krabici nemám co vytknout a jsem moc ráda, že jsem se ke knize měla možnost dostat.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Beta a Černou krabici pořídíte ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Šéf, co tě nadzvedne - Winter Renshaw

Vydáno - Beta Počet stran - 312 Po bolestné zkušenosti se smrtí si uvědomím, že je načase změnit život. A to zásadně. První na řadě je moje ...