středa 23. června 2021

Když teče krev - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 348

Čtyři dosud nepublikované novely Stephena Kinga nabízejí kromě tradičně očekávaných nadpřirozených hororových témat i zcela nové pohledy na povahu zla. Příběhy jsou ovšem podtrženy veskrze pozemskými strachy, jako jsou obavy z blížící se smrti. Autor se v nich také vrací ke svým oblíbeným hrdinům.


Máte od Kinga přečteno všechno doposud vydané v češtině a chcete nějaké zpestření? Když teče krev bude přesně to pravé, sbírka 4 novel, které poprvé vycházejí v češtině. V originále kniha vyšla v roce 2020, takže se opravdu jedná o poměrně nový kousek i v zahraničí.

Sbírku otevírá novela Telefon pana Harrigana, příběh o chlapci Craigovi, který chodí číst staršímu miliardáři a mají spolu krásný přátelský vztah. Pan Harrigan ovšem zemře a je pochován se svým mobilním telefonem a na ten je stále možné se dovolat. Nejedná se přímo o horor, ale o melancholický příběh se špetkou duchařiny, ze kterého budete mít mírné mrazení.

Druhá novela je Chuckův život, která se skládá ze tří částí. Každá z částí je odlišná, ale na konci se vše propojí. Tématicky jsou části různorodé, kromě nejrůznějších úvah nad životem či bohem se čtenáři dostane i postapokalyptického čtení.

Třetí novela zcela určitě potěší fanoušky knih Pan Mercedes a Outsider. Znovu se totiž setkáváme s Holly Gibneyovou, která je na stopě vrahovi a netuší, co všechno ji čeká a že ji možná tento případ bude stát život.

Sbírku uzavírá Krysa. Hlavní postavou je Drew, který má tvůrčí blok. Rozhodně se odjet na chatu, kde má v plánu dopsat svoji knihu. Z počátku se to zdá jako skvělý nápad, jenže sotva co přijede, zastihne ho na chatě bouře a navštíví ho zvláštní krysa, která mu dá nabídku, která se neodmítá, knihu za něj dopíše, ale bude to stát život někoho z Drewova okolí.

Když teče krev pro mě bylo veliké překvapení. Novely byly čtivé, různorodé a King se na jeho poměry zbytečně nerozepisoval a čtenáři všechno pěkně svižně servíroval. Líbil se mi i doslov, kde autor trošku poodhaluje jak se jednotlivé novely zrodily a co jej k tomu vedlo. Kingovy povídky mám obecně ráda, ale volba těch ve sbírce Když teče krev byla obzvlášť vydařená a čtení jsem si neskutečně užívala. Každá z novel ve mě něco zanechala, nad něčím mě donutila přemýšlet a přesně tohle mě na Kingových knihách tolik baví. A ode mě ještě bonusový bod za krysu na obálce, obálka je prostě nádherná.

Když teče krev mi na recenzi zaslalo nakladatelství Beta, kam za knihu posílám obrovské díky. Sbírku můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...