neděle 30. května 2021

Dračí oči - Stephen King

Počet stran - 301

Vydáno - Beta

Bylo nebylo byl jednou jeden zlý čaroděj… a dračí srdce a princové… ďábelský mág a temná věž… starobylý hrad a strašné tajemství. Stephen King vás tímto dílem, plným magického zla, odvahy a šlechetnosti, uchvátí do ledového sevření a odvede do nejděsivějšího a nejnesnesitel­nějšího království špatnosti.


I když už dávno nejsem čtenář v dětských letech, pohádky jsou můj oblíbený žánr. Mám ráda únik do pohádkových světů, zvlášť když ten pohádkový svět vytvořil můj oblíbený Stephen King. Proto jsem si Dračí oči musela přečíst.

Příběh čtenáře přenese do království Delain, kde vládne král Roland, který má dva syny, Petra a Tomáše. Petr je starší syn, který má převzít královské žezlo. Jenže tato skutečnost se tak úplně nelíbí zlému a zlomyslnému kouzelníkovi Flaggovi a tak začne dělat vše proto, aby se k vladaření dostal Tomáš.

Byla jsem opravdu překvapená, jak King pohádku pojal. Objevuje se klasický oblíbený námět boje dobra a zla, ale King ho dokázal ozvláštnit pořádnou dávkou fantasy a časovým zasazením do období středověku. Dračí oči nejsou nijak zapeklité a ani nemají Kingovy oblíbené zdlouhavé popisy. Celý příběh působí dost čtivě a svižně a díky tomu nebudete stačit otáčet stránky. V příběhu je kladen velký důraz na postavy a jejich psychologii, ovšem vzhledem k žánru zde autor nejde tak do hloubky.

Dračí oči se zcela vymykají tradiční autorově formě. Netečou zde potoky krve, ani si strachy nebudete kousat nehty. I přes to vás Dračí oči dokážou vtáhnout. King se řídí nepsanými zákony pohádek, tudíž nelze čekat nějaké zásadní zvraty, které vás vyvedou z míry. Takže pokud jste ochotní hrát podle pravidel pohádek, budou Dračí oči rozhodně knížkou, kterou si užijete. Jediné, co mě trošku mrzí je konec, který byl na můj vkus trošku plytký a čekala jsem, že King vytáhne nějaké eso z rukávu a čtenáře něčím překvapí, což se bohužel nestalo.

Mně se Dračí oči neskutečně líbily. Tato neobvyklá kingovka mi přesně sedla do noty, bavil mě ten svět, spád celého příběhu. Vůbec jsem netušila, co od Dračích očí čekat, ale výsledek mě velice mile překvapil. U knihy jsem si skvěle odpočinula a klidně bych od Kinga uvítala ještě nějaký takový počin.

Z Dračí oči posílám veliké díky do nakladatelství Beta a knihu můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Noční směna - Stephen King

Počet stran - 376 Vydáno - Beta Dvacet příběhů, v nichž nic není, jak se zdá, a temné stíny noci pronikají i do bezpečného světla dne. Přízn...