neděle 11. října 2020

Za soumraku - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 408

Povídka je dokonale vybroušený literární drahokam. A když ji stvoří takový umělec, jakým je Stephen King, vznikne dílo jedinečné krásy – a navíc plné děsu. Třináct povídek vsazených do této sbírky představuje šperk, ve kterém se každý kámen blyští trochu jinak, ale všechny v sobě odhalí netušené krvavě rudé záblesky, když na ně dopadnou poslední paprsky zapadajícího slunce.


Povídky jsou pro mě skvělé knižní zpestření a osobně musím říct, že je vyhledávám. Líbí se mi, že jsou kratší a tak v knize prožiji více příběhů. Zároveň je rozsah povídek také trošku risk, protože mnohdy si říkáte, že kdyby byla povídka rozpracována na knihu, ocenily byste to. Povídky od Stephena Kinga jsou pro mě doslova nutností a mám je velmi ráda. Autor zde totiž většinou nebývá tak moc popisný, jak tomu v jeho knihách bývá, ale zároveň do povídej dokáže přenést svou geniální a mnohdy lehce zvrácenou mysl.

Za soumraku obsahuje předmluvu pro čtenáře, 13 povídek a pak tzv. soumračné poznámky, které obsahují pár zajímavých k některým povídkám. Povídky pro mě nebyly vyloženě hororové, ale některé byly více než znepokojivé a atmosféra byla tajemná a tíživá. Současně jsou povídky tématicky hodně různorodé.

Povídky, která mě nejvíce oslovila byla jednoznačně Utíkej, Káčo, utíkej, která je o ženě, která se vyrovnává s těžkou životní událostí a svůj splín zahání běháním. Další výbornou povídkou je Pekelný kocour, který mi trošku připomněl dílo od E.A. Poe a měla jsem opravdu husí kůži. Povídka N. nesla oblíbený autorův námět zla a údajně byla ovlivněna i dílem Dracula. Povídky Willa a Předplatné New York Times za velmi výhodnou cenu se dotýkají tématu posmrtného života a byly také velmi zdařilým čtenářským zážitkem. Harveyho sen a Rotoped byly také hodně zajímavé, měly neobvyklý námět a velmi vydařenou atmosféru. Takže těchto sedm povídek považuji z celé knihy za ty úplně nejlepší. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že ostatní povídky jsou špatné, to vůbec ne. Jen z nich můj prožitek nebyl tak silný.

Za soumraku pro mě bylo výborné čtení, které jsem si v podzimní atmosféře opravdu užila. Líbilo se mi, že příběhy jsou krátké, nejsou zbytečně zdlouhavé, zároveň si zachovávají obsahem rozmanitost. Dokonce jsem vstávala i dřív před prací, abych si Za soumraku mohla číst. Tahle kniha mi naprosto sedla a pokud máte rádi povídky, či chcete pro začátek od Kinga něco méně náročného, mohu Vám Za soumraku jen doporučit.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Beta a Za soumraku si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...