středa 23. září 2020

Paměťový kód - Alexander Loyd

Počet stran - 296

Vydáno - Beta

V této knize autor s využitím léčebných kódů vysvětluje čtenářům, jak mohou „přeprogramovat“ své negativní vzpomínky, které mají zásadní vliv na kvalitu jejich života. Tvrdí, že za většinou špatných věcí, které se nám v životě dějí, stojí právě naše negativní vzpomínky a dokážeme-li se jich zbavit, zbavíme se tím i problémů, které s nimi souvisejí.


Vzpomínky ovlivňují nás život, to není žádné tajemství. Ať se u jedná o vzpomínky dobré či špatné. Jenže právě ty špatné nás mohou ovlivňovat více než bychom chtěli a dokáží nám v hlavě nadělat pěknou paseku. Osobně moc nevěřím na zázračné knihy, které změní Vás život během pár minut a nadobro, spíš mě v tomto případě zajímalo, jak autor toto téma uchopí a co doporučí.

Začátek knihy mě poměrně bavil. Čtenář se postupně dozvídá, jaké procesy nám v mozku fungují, jak nás ovlivňují například i rodiče a jak je důležitá láska ve Vašem životě. Kniha je rozdělena na dvě hlavní části Dysfunkce paměti, ta je více obecná a druhá je Technika nastavování paměti, kde je taky teorie, ale pak přejdete i k praxi, jak si paměť a vzpomínky správně nastavit.

Bohužel mi přišlo, že od začátku knihy je Vám slibován nějaký převratný způsob změny myšlení, vzpomínek, který Vám naprosto překope život od základu a bude najednou vše mnohem lepší. No, já osobně na tyhle převratné způsoby příliš nevěřím a utvrdilo mě to v tom, když jsem tento návod na změnu četla. Podle mě to pouze podle této knihy není pro většinu lidí možné. 

Pokud by kniha zůstala pouze na té obecné rovině, kde byly popisovány různé výzkumy, příběhy klientů autora či příběhy autora samotného, hodnotila bych knihu rozhodně lépe. Autor postupem knihy začíná tak nějak víc tlačit na pilu a jednoduše Vás přesvědčit, jak moc je jeho způsob revoluční. Bohužel není.

Jestli se zajímáte o knihy ohledně nastavení mysli a vzpomínek, rozhodně se Vám Paměťový kód bude líbit. Co se týče návodu, kde za 10 minut bude Vaše myšlení zcela jiné, tam bych byla už opatrnější a úplně bych se toho nechytala. Samozřejmě každý jsme jiný a každý může knihu vnímat úplně jinak, já to posuzuji z pohledu člověka, který si občas nějakou knihu s touto tématikou přečte, ale nijak do hloubky se jí nevěnuje.

Za Paměťový kód moc děkuji nakladatelství Beta a knihu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 3* z 5*.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...