neděle 20. září 2020

Lunapark - Stephen King

Počet stran - 256

Vydáno - Beta

Píše se rok 1973 a jsme v zábavním parku na malém městě v Severní Karolíně. Devin Jones, vysokoškolák s literárními ambicemi a čerstvě zlomeným srdcem, se rozhodne pracovat přes léto u kolotočů. Najde si mezi světskými nové přátele, kteří ho nakonec přijmou mezi sebe, zachrání jednomu děvčeti život, spřátelí se s umírajícím chlapcem a zamiluje se do jeho krásné matky. První polovina příběhu je milá a nostalgická, ale už zde se jako spodní proud táhnou zlověstná znamení. Devin se dozví nejen to, jak se obsluhuje kolotoč, ale i to, že ve Strašidelném zámku byla před čtyřmi lety zavražděna dívka, jejíž vrah nebyl dopaden a dívčin duch se lunaparkem stále potuluje… 


Lunapark není od Stephena Kinga žádnou novinkou, přesto je to jeden z titulů, který jsem dosud nečetla. Anotace mě velmi lákala, protože prostředí amerického zábavního parku znělo opravdu skvěle a strašidelně. Abych pravdu řekla, kniha byla vlastně úplně jiná, než jsem čekala a tady to myslím v dobrém slova smyslu.

Devinovi je 21 let, studuje vysokou školu a má zlomené srdce z nešťastné lásky. Rozhodne se tedy pro brigádu v lunaparku, kde ho okamžitě přijmou, jelikož má v sobě něco světského. Je zde krásně vykreslená komunita zaměstnanců lunaparku a kolotočářů a Devin dokonce jednomu z nich zachrání život. Každý dobrý lunapark musí mít Dům hrůzy a ani tento není výjimkou. Jenže tento Dům hrůzy skrývá tajemství. Byla v něm totiž zavražděna dívka, jejíž vrah nebyl nikdy dopaden a její přízrak se údajně čas od času zaměstnancům zjevuje. K tomu se Devin seznamuje s umírajícím chlapcem, který údajně vidí do budoucnosti a jeho velice pohlednou matkou.

Tohle byla tak neobvyklá Kingovka, že to snad ani není možné. Ale stejně byla skvěle napsána a zhltla jsem ji za den. Moc mě bavily postavy a celkově prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Devin, hlavní hrdina mi byl velice sympatický a vše jsem s ním dost prožívala.  Lunapark začíná hodně pozvolně a není žádnou smrští akce. Vlastně dobrou polovinu knihy se toho moc neděje. Za to druhá polovina knihy už je mnohem víc akční. A ten konec? No, nemůžu vyloučit, že si nepobrečíte.

Lunapark je svým způsobem docela romantická kniha. Že Vám to ke Kingovi nesedí? No, bylo to zvláštní, ale i přes to mi to skvěle sedlo. Samozřejmě kromě romantiky je v knize i lehká detektivní zápletka propletená s duchařinou. Tahle kombinace je velmi čtivá, ale nečekejte, že je příliš brutální. Tohle je jedna z nejvíce něžných knih, kterou jsem od Kinga kdy četla.

Přijde mi, že těm "tenkým" Kingovkám přicházím čím dál víc na chuť. Lunapark má lehce přes 250 stran a bylo to skvělé, nebylo to zbytečně zdlouhavé, autor se zbytečně nepitval v některých detailech, jak tomu někdy bývá. Pokud s tvorbou Kinga trošku bojujete, věřím, že Lunapark je jednou z těch, díky kterým si k autorovi najdete cestu.

Děkuji nakladatelství Beta za Lunapark k recenzi a můžete si jej pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 5* z 5*.

1 komentář:

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...