čtvrtek 3. září 2020

Temná věž - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 728

Dlouhé vyprávění o pistolníkovi Rolandovi z Gileadu a jeho putování k Věži se blíží ke svému závěru. Ti, kdo četli Zpěv Susannah, si při otevírání sedmého dílu vzpomenou, že Susannah/Mia se právě připravovala porodit Mordreda Deschaina, následníka Karmínového krále, zatímco Jake, Ochu a otec Callahan se chystali rozprášit upíří hostinu. A to je pouze první z mnoha překážek, které členové Rolandova ka-tet musejí ještě překonat.


Je to k nevíře, ale je to tady. Poslední díl v novém vydání série Temná věž spatřil světlo světa. Série je tedy kompletní a zabere Vám pěknou část knihovny. Místa v knihovně rozhodně nebudete litovat, protože celá série má tak krásné obálky, že se knihy stávají opravdovou ozdobou knihovny.

Jake s otcem Callahanem vstupují mezi spoustu upírů, aby našli Susannah, která porodila Mordreda, což je Rolandův syn, který však touží po jediném. Zabít svého otce. Roland s Eddiem se ocitají v Klíčovém světě, aby zachránili Stephena Kinga i celý svět. Zbývají poslední dva paprsky, které drží světy pohromadě a našim hrdinům se velmi výrazně krátí čas.

I když nerada, tak uznávám, že pro mě série Temná věž skončila právě v pravý čas. Prokousat se touhle ságou mě mnohdy stálo mnoho sil a stejně tak i mnoho času. Příběh byl jak na houpačce, některé díly skvělé, jiné mě tolik neoslovily. O to více mě zajímal právě poslední díl. V recenzi na šestý díl jsem vyzdvihovala, jak byl super nápad, že se autor zakomponoval sám do příběhu. Tak tady to zmíněný efekt už příliš nemělo a začalo to na mě působit trošku jako narcismus autora. Samozřejmě nechybí ani odkazy na různá Kingova díla, která pokud nemáte přečtená, tak Vás některé spoilery asi moc nepotěší. 

Počítejte s tím, že některé postavy se závěru knihy nedožijí, samozřejmě Vám neprozradím které. Ukončení působení některých postav jsem čekala poněkud více propracované a šokující a trošku méně zbytečné. Na to, jak celá série byla epická a vše se stupňovalo, tak jsem od posledního dílu čekala opravdu mnohem víc. Z posledního dílu na mě dýchala i jakási melancholie a poukázání na to, že vše jednou končí a pomine a i když se tomu sebevíc bráníme, je nutné jít dál.

Bohužel patřím k té části čtenářů, která je z posledního dílu lehce rozpačitá. Zároveň jsem ráda, že se to celé nějakým způsobem uzavřelo. I když s tím uzavřením nemusíme souhlasit. Troufám si říct, že Temná věž byla asi nejdelší sérií, kterou jsem kdy četla a patří pro mě i mezi ty čtenářsky nejnáročnější. 

Děkuji nakladatelství Beta za poskytnutí Temné věže na recenzi a knihu i celou sérii můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 3 * z 5 *.

2 komentáře:

  1. Neumím si představit, že bych tuhle sérii přečetla do konce. Už jen první díl byl pro mě dost utrpení (myslím, že jsem ho tehdy někde vyhrála), ale nerada nechávám knihy nedočtené. Stephen King holt asi není pro mě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba Kinga miluju, i když některé díly Temné věže mi daly pořádně zabrat :-)

      Vymazat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...