neděle 30. srpna 2020

Svědectví - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 1056

Dobrý způsob, jak skoncovat se světem: chybná nanosekundová operace v laboratoři Ministerstva obrany a miliony kontaktů znamenají cestu k řetězové smrti. A den poté: holý svět, zbavený řádu a z 99% vylidněný: svět, ve kterém si hrstka přeživších panicky vybírá strany, na kterých má stát nebo kterými je vybrána. Svět, ve kterém jsou nejhorší noční můry zla ztělesněny mužem s osudným úsměvem a nevýslovnou silou: temným Randallem Flaggem.


Tajemná chřipka, která zasáhla celé lidstvo. Ne, nemluvím o dění z posledních měsíců, ale o post apokalyptické knize Svědectví od Stephena Kinga. Ačkoliv je to kniha, která je na knižním trhu poměrně známá, tak jsem se k této pořádné cihličce dostala až teď. Názory na knihu jsou různé, tak se půjdeme podívat na ten můj.

Jestli Svědectví mělo vyjít v ten pravý čas, tak si myslím, že je to právě teď. Vzhledem k okolnostem si myslím, že téma knihy může zajímat více čtenářů než obvykle. Neznámá chřipka, která vyhladí téměř celé lidstvo je velice povedený námět a byla jsem zvědavá, jak se s ním King popere. Původně Svědectví vyšlo ve verzi, která byla zkrácená. Nyní se čtenáři dostává verze plné, nezkrácené a může si tak vychutnat veškeré autorovy myšlenky.

Musím říct, že první polovina knihy mě neskutečně bavila. Už od prvních stránek na čtenáře dýchá skvělá temná atmosféra a jen čekáte, co přijde dál. Sledujeme, jak nákaza najednou zničí svět takový, jaký ho známe. Přežije pouze pár jedinců a hory mrtvol, jenže tihle přeživší teď rozhodně nebudou mít na růžích ustláno. Dělí se totiž na dvě skupiny. Jedni tíhnou k dobrotivé matce Abigail, která je oslovila ve snu a druzí míří do spárů temného muže. Rozbíhá se tak Kingův tolik oblíbený námět boje mezi dobrem a zlem.

Bohužel druhá polovina knihy pro mě zase tak úžasná nebyla. Přišla mi mnohem víc rozvleklá, často se opakovaly náboženské motivy, které v knihách příliš nevyhledávám. Bohužel tato kombinace mi značně ztížila čtení knihy, která má téměř 1100 stran. Rozsah knihy by z mého pohledu mohl být o něco kratší.

Svědectví je ve výsledku povedený příběh, kdy si autor skvěle pohrává s psychologií postav, každá postava dostává svůj prostor a dozvídáme se vše potřebné. V průběhu knihy narazíte na různé odkazy na nejrůznější známá světová díla, ale stejně tak i na některá díla samotného autora, například Temná věž. Rozhodně nečekejte, že knihu proletíte, Svědectví vyžaduje čas, ale rozhodně příběh stojí za to. Jsem si jistá, že jsem tento příběh nečetla naposledy.

Děkuji nakladatelství Beta za poskytnutí Svědectví na recenzi a knihu si se slevou můžete pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...