pondělí 10. srpna 2020

Nespasitelní - Michael R. Fletcher

Vydáno - Fantom Print

Počet stran - 416

Víra utváří realitu. Ví to velekněz Konig Furimmer i každý, kdo někdy přišel do styku s Geisteskranken – šílenci, kteří svým bludům věří natolik, že se stávají skutečností, zatímco se pravda s pláčem krčí v koutě. Věřte dost silně, že jste nejmocnější bojovník, a budete neporazitelní. Věřte, že vaše odrazy mohou ze svého zrcadla cestovat i do těch ostatních, a budete mít špehy po celém světě. Věřte, že se dokážete proměnit v medvěda…

Pokud Vás už omrzelo fantasy plné milostných trojúhelníků a chcete trošku drsnější příběh s neotřelým námětem, tak zbystřete. Nespasitelní Vás zaujmou nejen skvěle vyvedenou obálkou, ale i parádním příběhem. Musím říct, že bylo příjemné překvapení, že kniha vyšla v hardbacku, což mně osobně je u knih většinou příjemnější.

Teď už k samotnému příběhu. Svět příběhu se mi hodně líbil, psychické poruchy, šílenství a ty nejšílenější představy se stávají realitou. Osobně jsem se s tímto námětem ve fantasy ještě nesetkala a hodně mě to ke knize připoutalo. Hlavní hrdinové nejsou žádní strašpytlové, ale pořádně drsné persóny, které pro ránu nejdou daleko a nějaký podvod či násilí jim rozhodně nejsou cizí. Takže od nich rozhodně nečekejte normální chování. Ačkoliv jsem v hlavních hrdinech nenašla vyloženě svého oblíbence, tak mě bavilo sledovat, co se s nimi bude dít dál. A vy to budete mít dost možná podobně. Ze začátku jsem trošku bojovala s kapitolami s knězem Konnigem, ale postupem času mě začaly bavit. Vykreslení postav na základě duševních poruch a nemocí bylo hodně zajímavé a autorovi se tento krok vydařil. Zároveň zde postavy nejsou ani dobré, ani zlé. Autor Vám je nějakým způsobem popíše a je pouze na Vás, jak s tím naložíte.

Nespasitelní jsou hodně neotřelý, drsný příběh. Pokud jste milovníci romanticky, něžných světů plných pozitivních postav, tak tady se toho zkrátka nedočkáte. Nespasitelní jsou temní, krutí a často sarkastičtí.

S čím jsem měla trošku problém byly cizí výrazy. Naštěstí na konci knihy je slovník, kde tyto výrazy dohledáte a zjistíte jejich význam. Ale musím říct, že některé výrazy jsem hledala opakovaně (ach, ta moje paměť) a trošku mi to čtení kazilo a zdržovalo mě to. A další věc byly sprosté výrazy. Samozřejmě nemám problém, když v knize jsou, ale tady jich chvilkami na mě bylo moc a přišlo mi to někdy až moc na sílu.

Nespasitelné určitě mohu vřele doporučit. Je to sice jeden z těch trošku složitějších příběhů, ale na kvalitě mu to rozhodně neubírá. Ačkoliv má kniha přes 400 stran, je příběh svižný a čtivý. Já osobně mám tyto temné příběhy ráda a vždycky si jejich čtení užívám. Doufám, že se brzy dočkáme i pokračování série Manifest bludu. V zahraničí je druhý díl již vydaný a má dokonce lepší hodnocení, než díl první, takže o to více mě to zajímá, jak bude autor v tomto bláznivém světě pokračovat.

Za Nespasitelné moc děkuji nakladatelství Fantom Print a knihu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...