středa 5. srpna 2020

Debordelizace vztahů - Zbavte se vztahových kurvítek - Ivo Toman

Vydáno - TAXUS International
Počet stran - 192

Ve vztazích máme často nepořádek. Kniha Debordelizace vztahů vám ho pomůže uklidit - debordelizovat.

Znáte odpovědi na tyto otázky?

1) Je agresivita dětí vrozená, nebo naučená?
2) Je normálnější podvádět než nepodvádět?
3) Toužíme více po pořádku než po chaosu?
4) Lžou muži více než ženy?
5) Ovlivňuje počet manžel
ských hádek rozvodovost?
6) Je nejčastějším důvodem rozvodů nevěra?
7) Může psychopat vést demokratickou zemi?
8) Dopadne to dobře, když na prvním rande mluvíte jen o sobě?

Správné odpovědi najdete uvnitř této knihy. Většinou jsou šokující a často s nimi nebudete souhlasit. Autor nechce, abyste s ním souhlasili. Chce, abyste se zamysleli a pochopili souvislosti, které jsou často nepříjemné a nelíbivé. Potom dokážete své vztahy napravit sami.


Vztahy, proklínané, milované a taky pořádně složité. Ať už se jedná o vztah k rodičům, ke kolegům v práci či Vaší drahé polovičce. Občas si říkáte, že nechápete, jak se někdo může chovat určitým způsobem? Tahle kniha Vám možná přinese odpovědi na Vaše otázky.

Ačkoliv self-help knížky většinou nečtu, Debordelizace hlavy se mi přesně trefila do noty. Není to knížka s návodem, jak žít spokojený život a do smrti se všemi vycházet a mít jen pohádkově šťastný vztah. Autor se spíše věnuje vysvětlení, proč některé vztahy fungují, jak fungují a předkládá různé otázky k zamyšlení. Snaží se na věci dívat z různých úhlů a tudíž kniha není psaná způsobem, kde by bylo předkládáno, že něco je dobře a něco je špatně.

Už první kapitola knihy o tom, že se vždy snažíme vypadat před ostatními lépe, mě hodně zaujala. Kapitola o tom, že máme rádi jistoty byla také hodně zajímavá. Autor se pak dostává k tomu, co v naší mysli ovlivňuje fungování vztahů, dále se také zabývá tématem spolupráce, naslouchání, vztahy v práci. Za pozornost rozhodně stojí kapitola o toxických lidech. Samozřejmě velká část knihy je věnována vztahu mezi mužem a ženou a to od zamilovanosti až po mnohdy bolestné konce. Pokud jste příznivci seznamek a digitálních vztahů, i tato témata autor rozebírá.

 Musím uznat, že Debordelizace vztahů si mě získala od první stránky a musela jsem si knihu dávkovat a vlastně tak nějak i šetřit, protože bych ji jinak zhltla na posezení. Nečekejte nějaké nudné blábolení a desítky nezáživných definic. Ivo Toman vše vysvětluje hodně čtivě a zároveň nijak složitě. Některé knihy o osobním mají tendence opakovat informace, s čímž jsem se zde nesetkala. Vlastně zde nebyla kapitola, která by mi nesedla. Autor přesně ví, o čem píše a na knize a jejím zpracování je to znát. Kniha má necelých 200 stran a je to jedna z knih, u které mi bylo líto, že nebyla delší, protože se mi četla opravdu dobře.

Pokud ve vztazích tápete a nebo Vás prostě jen zajímá, jak a proč vztahy fungují, Debordelizace vztahů je rozhodně pro Vás. Některé myšlenky v knize mě natolik zaujaly, že jsem si lepíkovala a podtrhávala, což dělám málo kdy a je to u mě taková záruka dobré knihy. Nemám, co bych knize vytkla a opravdu knihu chválím a vím, že jsem ji rozhodně nečetla naposledy. Autor na svém webu nechává k nahlédnutí prvních 30 stran, takže pokud třeba váháte, jestli by Vám kniha sedla, rozhodně doporučuji přečíst ukázku.

Tímto bych ráda poděkovala autorovi knihy, panu Tomanovi, za poskytnutí knihy na recenzi a Debordelizaci vztahů můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...