pondělí 24. srpna 2020

Bojovnice za lásku - Glennon Doyle

Vydáno - Ocelot

Počet stran - 240

Glennon Doyle Melton napsala ohromující autobiografii, ve které odhaluje, jak ženské a mužské ideály znemožňují, aby se žena a muž doopravdy poznali. Zachycuje i krásu vzniklou poté, kdy se partneři zaváží oprostit od všeho, co se naučili, čímž se konečně mohou, po třinácti letech manželství, skutečně zamilovat.


Bojovnice za lásku mě hodně zaujala svou anotací. čekala jsem silný příběh, který bude doslova nabitý takovou tou "girl power". Obálka je na můj vkus hodně jednoduchá a myslím, že by zasloužila krapet více propracovanosti. Na druhou stranu je obálka taková něžná, romantická, jako příběh samotný.

Teď už k samotnému příběhu. Kniha je autobiografií Glennon Doyle. A to je možná to, na čem u mě celý příběh stál a taky padal. Příběh ve mně chvilkami budil dojem, že ačkoliv jde o autobiografii, autorka se ho snaží tak nějak vylepšit, což na mě nepůsobilo moc dobře. Autorka působila mnohdy dost zmateně a popisovala svoje pocity nějakým způsobem, ale pak se vlastně zachovala jinak. Přišlo mi až neuvěřitelné, čím vším si autorka procházela, jak lehce se z toho dostala a jak to všechno překonala. 

Co knize rozhodně nepřidá je fakt, že čtenář se už na začátku knihy dozvídá, jak to celé skončí. To mi přišla škoda a vlastně mi to trošku kazilo nutkání číst dál, které by čtenář měl u knihy mít. Za celou dobu jsem si ani moc neoblíbila postavy. Sice jsem o nich četla, ale bylo mi vcelku jedno, co se s nimi stane. Můj další problém byly některé pasáže o Bohu a víře, to za mě byly části, které se mohly z příběhu vypustit.

Romantické příběhy mám ráda, ale potřebuji, aby měly nějaký přesah, který jsem tady postrádala. Pokud by autorka upustila od autobiografie a zpracovala knihu víc beletristicky, mohl být celkový dojem z Bojovnice za lásku mnohem lepší. Rozhodně ale oceňuji, že se autorka dotýká témat jako jsou sebeláska, vztahy nebo alkoholismus či bulimie. Tato témata jsou stále aktuální a věřím, že některé ženy může Bojovnice za lásku v tomto ohledu zasáhnout.

Bojovnice za lásku byla sice krátká kniha, ale musím říct, že jsem se s ní rvala celkem dlouho. Příběh mi bohužel tak úplně nesedl. Pokud si ale potrpíte na romantiku a nepotřebujete nějak moc akce a propracovaný děj, tak se Vám kniha bude líbit. Já bohužel moc nadšená nebyla, ale i přesto času s knihou rozhodně nelituji.

Pokud si chcete Bojovnici za lásku pořídit, můžete na e-shopu megaknihy.cz, kterému bych chtěla poděkovat za knihu na recenzi.

HODNOCENÍ - 3 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...