středa 1. dubna 2020

Čaroděj a sklo - Stephen King

Vydáno - Beta- Dobrovský
Počet stran - 654

Docela nezvyklý příběh Rolanda a jeho skupiny. Po tom co porazí Blaina, přichází skupina do Topeky v Kansasu. Tento Kansas je však jiný než ten, který každý ze skupiny znal, ale matka Abagail a Temný muž jsou stále zde. Roland vypráví skupině o své minulosti, o ztrátě té, kterou miloval a jejich nenarozeném dítěti. Pokračují dál z Kansasu, dokud nedojdou k jakémusi křišťálovému paláci. Ten nyní vypadá, jako kdyby se ocitli v zemi čaroděje Oz, a tváří v tvář se setkají s Randallem Flaggem a Blainem, jenže stejně jako všechno v této zemi, nic není takové, jak se na první pohled zdá...


Nakladatelství Beta dává sérii Temná věž do nového kabátu a rozhodně nezahálí a vydává jeden díl za druhým. Tentokrát spatřil světlo světa už čtvrtý díl této série, který se opět pyšní přenádhernou obálkou. Někteří z Vás se ptají, jestli je opravdu nutné číst díl po dílu. V případě Temné věže to tak opravdu je a není radno vynechávat nějaký díl, protože se pak budete v dalším díle těžko orientovat. Pokud knihy od sebe čtete s nějakým větším časovým odstupem, tak se nebojte, na začátku knihy je opět takové krátké shrnutí, které Vás rychle uvede do děje, a navážete tam, kde jste skončili.

Čaroděj a sklo vypráví opět o Rolandovi a jeho přátelích. Tentokrát je příběh více zaměřený na Rolanda, který po naléhání svých přátel, odhaluje svou minulost. Opět dostává velký prostor ka-tet. Vracíme se zpět v čase, kdy Rolandovi bylo 14 let a stal se z něj pistolník. Zjišťujeme, že i někdo jako Roland měl city a vypráví o své lásce Susan, která však byla zaslíbena jinému.

No, ale teď přichází to, s čím jsem měla Čarodějovi a skle problém. Pro mě byl ten příběh opravdu zbytečně zdlouhavý a kniha by mohla mít klidně poloviční rozsah. Je hezké, že jsme se o Rolandovi dozvěděli více, ale zabíralo to opravdu velkou část knihy a pro mě tím pádem čtvrtý díl příběh nikam dál výrazně neposunul, což mě mrzí. Na to, jak nyní Roland působí drsně a téměř bezcitně, tak číst o jeho mladším a ukňouraném já, to mě příliš neoslovilo. Zároveň mi přijde, že tento díl obsahuje poměrně velké množství jmen, ve kterém chvilkami není úplně jednoduché se orientovat.

Čaroděj a sklo pro mě bohužel patří k té slabší části série. Ano, i tento díl je nezbytný pro sérii a poodkryl nám zase pár skutečností. Mě osobně mrzelo, že Eddie a Susannah neměli v tomto dílu tolik prostoru, protože to jsou moje oblíbené postavy. Například v tomto díle Eddieho hádanka byla skvělá.

Upřímně doufám, že další díly mě opět nadchnou tak, jak tomu bylo u předchozích dílů. Nicméně věřím, že pokud máte rádi trošku zdlouhavější čtení, nadchne Vás i Čaroděj a sklo. I když mě tento díl malinko zklamal, těším se na další díly a jsem zvědavá, kam bude příběh směřovat dál.

Za knihu Čaroděj a sklo moc děkuji nakladatelství Beta a knihu můžete pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 3 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...