neděle 29. března 2020

Dům fúrií - Madeleine Roux

Vydáno - Jota
Počet stran - 388

Louisa Dittonová je osamělá a plachá. Poté, co utekla ze školy, kde byly kruté tresty na denním pořádku, je nadšená, když se seznámí se starou ženou, která jí nabídne místo pokojské v penzionu. Brzy po příjezdu do Coldthistle House si však Louisa začne uvědomovat, že záhadný majitel penzionu, pan Morningside, poskytuje svým hostům mnohem víc než jen ubytování. Ve skutečnosti je tento dům místem soudu a pan Morningside a jeho zaměstnanci vykonávají nad hosty svou vlastní temnou verzi spravedlnosti. Nad hosty, jejichž hříchy považují za neodčinitelné. Louisa se začne bát o mladého muže jménem Lee, který se svou neobyčejnou laskavostí od ostatních hostů výrazně odlišuje. Louisa si uvědomuje, že je možná na ní, aby ho před tak hrozivým koncem uchránila. Ale jak může Louisa vědět, komu v tomto domě plném klamu a lží věřit?


Jak jistě víte, tak duchařské příběhy mám moc ráda. Od autorky jsem četla Asylum, ale to mě tehdy příliš nenadchlo, proto jsem se rozhodla dát autorce ještě jednu šanci a to s knihou Dům fúrií, která si podle recenzí vede lépe než zmíněné Asylum. Zaujala mě už obálka knihy, která je opravdu zajímavá a už teď můžu prozradit, že i příběh samotný mě velmi překvapil.

Hlavní hrdinka Louisa mi byla sympatická. Sledujeme její cestu z ulice, kde si vydělávala věštěním z ruky, až po nenadálou událost, kdy jí tajemná dáma odveze do sídla Coldhistle House, kde bude pracovat jako služebná. Toto sídlo je tajemné, na stěnách jsou zlověstné obrazy, u kterých máte pocit, že Vás sledují. Sám majitel sídla je podivín, ze kterého má však služebnictvo velký respekt.

Dům fúrií mě hodně překvapil. Nečekala jsem horor, kde si strachy budu kousat nehty, ale musím přiznat, že pár scén bylo opravdu povedených. Jedná se o takový temný gotický román, to je přesný výraz pro tuto knihu. Celý příběh je hodně čtivý, ale zároveň se jím nese taková ponurá, znepokojující atmosféra, která Vás prostě nutí číst dál, protože chcete vědět, jak to celé dopadne.

Celá kniha je doprovázena černobílými fotografiemi, které krásně dotváří atmosféru příběhu. Také se mi líbily úryvky z knihy Vzácné mýty a legendy, což jsou objevy právě majitele tajemného sídla Coldhistle House a byly velmi povedeným oživením knihy. K těmto úryvkům nechybí ilustrace, které Vám dotváří představu, o bytostech či jevech, jenž jsou ve Vzácných mýtech a legendách popsány.

Jediné, co bych knize vytkla je trošku pomalejší rozjezd. Je pravda, že než se dostanete k nějaké akci, pár desítek stran Vám to zabere. Některé scény by si za mě zasloužily trošku lépe propracovat a rozvinou, ale zase to pro mě nebyl nějaký béčkový horor.

Dům fúrií rozhodně stojí za Vaši pozornost. Kniha je vhodná i pro mladší čtenáře. Zároveň pokud máte rádi tajemná sídla a napětí a záhadné bytosti, přijdete si také na své. Ačkoliv má kniha téměř 400 stran, určitě se nebojte, díky fotografiím a ilustracím Vám bude čtení opravdu ubíhat.

Za knihu Dům fúrií moc děkuji nakladatelství Jota a zakoupit ji můžete ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...