středa 25. března 2020

Rose Madder - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 424

Příběh mladé ženy Rose, provdané za sadistického policistu-detektiva, který s ní nesmírně brutálně zachází. Jednoho dne se Rose rozhodne od svého muže utéct a začít nový život. V malém antikvariátu spatří podivný obraz starověké kněžky v růžovém rouchu na pozadí pohanského chrámu. Při pohledu na obraz pocítí zvláštní, silné pohnutí a rozhodne se ho koupit. Když jej doma pověsí na zeď, obraz se stane branou do tajemného světa...


Domácí násilí je téma, které je v knihách zpracováváno poměrně často. Že na takové téma narazím v jedné z knih Stephena Kinga, pro mě bylo opravdu překvapením. Abych pravdu řekla, knihu Rose Madder jsem od autora doposud neznala. A opět musím pochválit krásnou obálku knihy, která se mi moc líbí.

Rose je obyčejná žena, která nemá štěstí. Již několik let žije se svým tyranským manželem, který nad ní chce mít absolutní moc, peskuje ji za každou drobnost a také ji bije. Bití nabírá na intenzitě a Rose několikrát skončí v nemocnici a dokonce i potratí. Proč tedy Rose manžela neudá? Její manžel je totiž policejní detektiv a je jí jasné, že by jí nikdo nevěřil, v čemž ji utvrzuje i násilník Norman. Jednoho dne Rose sebere veškerou odvahu a rozhodne se utéct. Vše se zdá ideální, jenže Norman je Rose na stopě a chce ji dostat za každou cenu. Což se mu podaří, ale Rose má tajemný obraz…

Rose Madder pro mě nebyla typickou Kingovou knihou. Působila na mě spíš jako thriller a zhruba od poloviny pro mě měla až fantasy prvky. Na Kingovy poměry je tohle rozhodně jedna z těch svižných knih. Některé knihy autora mají pomalejší rozjezd, což o Rose Madder nemohu vůbec tvrdit. Přijde mi, že zde má příběh od začátku spád.

Počítejte s tím, že domácí násilí je zde popsáno dost dopodrobna a King Vás nemá v úmyslu ušetřit detailů. Takže pokud jste slabší povahy a násilí v knihách nemáte rádi, tohle pro Vás nebude pravá volba. Zároveň ale milovníci thrillerů si přijdou na své, protože příběh je napínavý a postava násilnického Normana je zde vylíčena opravdu bravurně.

Jediné, co bych knize vytkla je to, že druhá polovina knihy pro mě trošku ztratila spád a začala být chvilkami až moc snová a plná fantazií a chvilkami to na mě působilo už monotónně.

Rose Madder je skvělý knižní kousek, který by si rozhodně zasloužil být více v povědomí čtenářů. Na své si zde přijdou i milovníci mytologie, což je v Kingových knihách neobvyklý prvek. Knihu určitě mohu jen doporučit a pokud nevíte, co zrovna teď číst, Rose Madder bude skvělou volbou.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Beta a knihu Rose Madder můžete koupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...