neděle 22. března 2020

Addamsova rodina - Calliope Glass

Vydáno - Jota
Počet stran - 176

Novomanželům Morticii a Gomezovi Addamsovým rozzuřený dav pokazil svatbu, a tak se rozhodli vyměnit Starý svět za Nový. Addamsovi jsou tak trochu jiní než většina ostatních. Mají vytříbený strašlivý vkus a delikátně hnusné chutě, vzájemně se pokoušejí zabít, ale mají se rádi až za hrob. Rodina Addamsových se potýká s obvyklými trablemi - dospívajícími dětmi, všetečnou tchyní a nevychovanými domácími mazlíčky. Jejich domov snů, pro maloměšťáky rozpadající se ruina, se stane trnem v oku Margaux, moderátorce reality show, která je shodou okolností také majitelkou realit v sousedství - a Addamsovi jí kazí ceny. Na oslavu zkoušky dospělosti Addamse juniora se navíc sjede celá široká rodina, což Margaux ještě víc kazí plány. Chce Addamsovi nejprve vyštvat a později zničit. Válka sousedů vypukne plnou silou.


Addamsova rodina je doslova fenomén. Já osobně jsem velkým fanouškem hraných filmů o této podivné rodince. Proto když jsem se dozvěděla, že vychází knížka, musela jsem ji v knihovně rozhodně mít. Kniha byla vydána podle animovaného filmu, který jsem zatím bohužel neviděla, takže to nemůžu porovnat.

Kniha začíná svatbou Morticie a Gomeze, bohužel je ale místní obyvatelé nemají rádi, tak jim svatbu zkazí a vyženou je. Morticie a Gomez hledají nový domov. A proto když najdou obrovskou rozpadající se barabiznu, usoudí, že přesně tohle je to pravé. Po čase ale některým sousedům právě tahle stavba začne ležet v žaludku.

Pro mě byla velká novinka to, že v knize bylo vysvětleno, jak přišli ke svému sluhovi Lurchovi, což jsem před tím nevěděla.
V příběhu se objevuje i Wednesday a Pugsley, dvě roztomilá dítka Addamsových, které si jdou neustále po krku. Pugsleyho čeká velká událost, tanec mazurky před celou rodinou Addamsových, což je považováno za znak dospělosti. Stejně tak bylo skvělé i Kotě, velice podivný rodinný mazlíček, kterého pravděpodobně nechcete potkat.

Celý příběh je plný podivností, absurdností a ponuré atmosféry. Ale to je přesně to, co mě na rodině Addamsových neskutečně baví. V příběhu je také pár opravdu vtipných hlášek, které mě opravdu pobavily.

Addamsova rodina pro mě byla skvělé a nenáročné čtení, u kterého jsem se pobavila a vím, že bych o téhle rodince mohla číst další a další knížky. Ano, tato kniha je určitě především pro mladší čtenáře, ale věřím, že si v knize na své přijdou i dospělí. Doufám, že o této krásně podivné rodince se dočkáme i dalších příběhů.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...