středa 18. března 2020

Předurčený - Benedict Jacka

Vydáno - Fantom Print
Počet stran - 320

Alex Verus je nadaný věštec, který si v minulosti prošel peklem a dnes se od zbytku londýnských mágů raději drží co nejdál. Jenže když se jeho nejlepší kamarádka Luna zaplete do problémů, Alex ji nedokáže nechat na holičkách. Po období relativního klidu tak najednou pro Alexe nastávají nebezpečné časy. Jeho služby vyžadují hned dvě strany, které po něm obě chtějí, aby jim pomohl odemknout záhadnou a mocnou relikvii. Ani jednu stranu přitom příliš nezajímá, jak důrazné prostředky budou muset použít, aby Alexe ke spolupráci donutily. Alex má naštěstí sám po ruce pár spojenců, o které se může opřít. Bude totiž potřebovat každou pomocnou ruku, jestli má mít naději přežít.


Fantasy je žánr, ve kterém v současnosti vychází doslova jedna kniha za druhou, a občas tápu, co si přečíst. Také mám trošku strach se pouštět do nových sérií, protože se stane, že sérii ne vždy dočtu. Série Alex Versus je novinka, která mě natolik zaujala, že jsem se rozhodla do prvního dílu této urban fantasy pustit. První věc, jenž mě na knize zaujala je obálka, která je vskutku nádherná. Není nijak složitá, ale přijde mi taková až magická a vzbudila ve mně zvědavost, jestli i příběh bude tak skvělý.

Alex Versus je mág, který nezažil mnoho dobrého a tak se drží od ostatních mágů dál a provozuje svůj malý obchůdek v Londýně. A ve volné chvilce taky dokáže nahlédnout do budoucnosti. Alex není příliš společenský, ale mezi jeho nejbližší osoby patří Luna, kamarádka, která je prokletá. Pro oba nastanou nebezpečné chvíle, protože Alexe si žádají další mágové, kteří chtějí, aby jim pomohl získat starobylou relikvii.

Páni, tak tohle byla jízda. Předurčený mě vážně bavil. Svižný příběh, který byl plný akce a zároveň se autor extra moc nezdržuje nějakou milostnou linkou. Alex a Luna jsou sympatické postavy, ke kterým si snadno najdete cestu. Zároveň se mi líbí, že Alex je v příběhu i jakýsi průvodce a uvádí nás do děje a seznamuje nás s fungováním světa. Svět je zajímavý a není nijak složitý a vše je čtenáři podáváno čtivou formou.

Co mě trošku zklamalo, byl konec knihy. Vzhledem k tomu, jak na mě celý příběh působil, byl na mě konec trošku uspěchaný a málo promyšlený. Zkrátka jsem čekala něco více epického.

Ve výsledku byl Předurčený povedený začátek série a mám určitě v plánu číst další díly a sledovat Alexův další osud. Pokud chcete svižnou, lehkou a akční fantasy knihu, je Předurčený skvělá volba a ve Vaší knihovně by rozhodně neměl chybět.

Za poskytnutí knihy moc nakladatelství Fantom Print a knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...