neděle 15. března 2020

Pustiny - Stephen King

Vydáno - Beta
Počet stran - 464

Kniha Pustiny vypráví, co se přihodilo poutníkům Středosvětem několik měsíců poté, co byly otevřeny poslední dveře na břehu moře. Ušli už pořádný kus cesty do vnitrozemí. Doba odpočinku končí a začíná doba učení. Susannah se učí střílet... Eddie se učí vyřezávat... a Pistolník se učí, jaké to je, přicházet kousek po kousku o rozum...


Jistě Vám nemohlo uniknout, že série Temná věž dostává zbrusu nový kabát. Třetí díl s názvem Pustiny má naprosto dokonalou obálku, která bude opravdovým skvostem v knihovně. Byla jsem na Pustiny velmi zvědavá a slyšela jsem mnoho názorů, že je to dokonce jeden z nejlepších dílů série.

Pustiny vypráví o tom, co se dělo po otevření posledních dveří. Susannah piluje svoje střelecké dovednosti, Eddie se vrátil je svojí zálibě z dětství - vyřezávání a Roland pomalu blázní a neustále mluví o Jakeovi. Napadne je mechanický medvěd, který je původem ze světa Eddieho. Také se jim podaří narazit na paprsek, který míří k Temné věži a tak tento paprsek následují. Jak už to tak bývá, čím blíže jsou Temné věži, tím více nástrah na všechny číhá.

Musím uznat, že série Temná věž z mého pohledu graduje. S prvním dílem jsem se lehce trápila, druhý díl se mi už líbil více a tento, třetí díl, byl zatím nejlepší. Sledujeme putování našich hrdinů a přijde mi, že je tento díl hodně akční. Současně nechybí další poodhalení skutečností o Rolandovi či jeho světě, takže Vám některé věci do sebe zapadnou zase o něco víc. To mě vlastně na Temné věži baví, že autor nevysype všechna esa z rukávu, ale čtenáře napíná a vše odhaluje postupně.

Jestli mě v Pustinách něco nadchlo, tak to byl brumlák. Já se do tohoto tvorečka naprosto zamilovala. Další věc, co musím pochválit je vývoj postav. Je vidět, jakou změnou postavy prošly a jak se postupně povahově mění a vztahy mezi nimi se upevňují.

No, co mě na knize trošku štvalo, byl Roland. Ano, jelikož pomalu přichází o rozum, je jeho chování pochopitelné, ale mně přišel svým chováním někdy trošku až otravný a zahleděný do sebe. Ale to je jen takový můj subjektivní názor a neříkám, že mi to vyloženě kazilo dojem z knihy, to rozhodně ne.

Závěrem musím říci, že si sérii postupně užívám víc a víc a těším se na další díly, u kterých doufám, že budou dále gradovat. Ačkoliv je to trošku pomalejší série, která Vás bude stát možná více času než jiné série, stojí za to. Pro mě byly Pustiny výbornou záležitostí a už teď se nemůžu dočkat dalšího dílu.

Za knihu Pustiny moc děkuji nakladatelství Beta a knihu můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...