středa 11. března 2020

Odměna z pekla - Joe R. Lansdale, John L. Lansdale

Vydáno - Fantom Print
Počet stran - 256

Odměna z pekla je drsný a Lovecraftem inspirovaný příběh o lovci odměn Smithovi, který se po smrti octne v pekle a vůbec se mu nelíbí, co tam vidí. A tak radši vezme zakázku od Satana, za jejíž úspěšné vyřízení by si mohl vysloužit možná i vykoupení. Jenže pod prašnými ulicemi ospalého městečka Falling Rock kypí magie a na místního kápa Smithovi nebudou stačit obyčejné kolty ani jeho oblíbený dynamit. Ještě že ďábel má vždycky po ruce nějaké ty užitečné dárky na cestu do místa, ze kterého se nedá odejít, dokud někdo neumře - nebo skrz něj na náš svět nevtrhnou Prastaří.


Odměna z pekla doslova obletěla knižní Instagram. A já se vůbec nedivím. Tahle knížka Vás už na první pohled zaujme svou obálkou, která je naprosto úžasná a temná. Už podle obálky paperbacku Vám bude jasné, že tato knížka nebude pro žádné padavky a romantiky se zde rozhodně nedočkáte.

Pojďme k samotnému příběhu. Odměna z pekla je jedna velká jízda od první stránky. Musím říct, že mě kniha neskutečně chytla už od začátku a drželo se mě to až do konce příběhu. Westernový saloon, kolty proklatě nízko, lehké děvčata. Na druhou stranu ale i zombíci, ghúlové, prostředí pekla. Možná když to popisuju, tak to zní zmateně, ale až se ponoříte do čtení, dostanete směs, která tvoří opravdovou knižní jízdu, která je rozdělena do šesti částí.

Co se týče postav, byl mi sympatický Smith a Výplata (už jen to jméno je opravdu skvělý nápad). Jinak mi přijde, že v knize nebyl dáván až takový důraz na postavy, ale spíš na děj samotný, kde jedna akci střídá druhou. To mi na příběhu vyhovovalo, žádné zbytečné zdržování a květnaté popisy, prostě pěkně přímo k věci a záplatce.

Co mi na Odměně z pekla nesedlo? Pro mě to byly chvilkami až nucené rádoby vtipné hlášky. Jednak mě zase tak nepobavily a také mi přišly v tom příběhu vsazené tak nějak na sílu a trošku mi kazily dojem z příběhu. Pak bych se taky obešla bez některých vulgarismů, které mi mnohdy přišly zbytečné a jen se autoři snažili být až moc "cool".

Ve výsledku musím říct, že Odměna z pekla pro mě byl příjemný oddech. Knížka mě opravdu chytla a já ji měla přečtenou za den. Líbil se mi příběh, spousty akce a bylo fajn číst po nějaké době fantasy, kde není žádná milostná linka. Odměna z pekla je drsný a až surový příběh, ale přesně to se mi na knize líbilo. Takže pokud máte rádi příběhy, kde kulky sviští vzduchem, přes mrtvoly se musíte pomalu brodit, Odměna z pekla je pro Vás ten pravý příběh.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Fantom Print a Odměnu z pekla si můžete pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...