neděle 8. března 2020

Nezbytné věci - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 640

V malém americkém městečku Castle Rock ve státe Maine si otevře sympatický cizinec na hlavní třídě obchod s podivným názvem "Nezbytné věci". Každý tu objeví věc, po které zatouží natolik, že bez ní nemůže být, a dostane ji za směšně nízkou cenu. Ale neplatí se pouze penězi. Zákazník, který vytouženou věc získá, musí zároveň obchodníkovi slíbit, že provede nějaký "drobný žertík" jinému obyvateli městečka. Tak s plynoucím časem stoupá hladina vášní a nenávisti a stačí již jen drobný impulz, aby byl uveden do chodu mechanismus vzájemného vyřizování účtů...


Myslíte si, že máte opravdu vše, po čem toužíte? Ne? A jakou cenu jste ochotní za tu věc zaplatit? Cena není příliš vysoká, ale bude Vás to stát takový malý žertík.

Městečko Castle Rock je Vám jistě dobře známé. A nyní je ve městě nová senzace, pan Gaunt zde otevírá nový obchod, kde každý najde tu svou vysněnou věc, kterou nutně potřebuje a touží po ní. Naleznete zde například liščí ocas pro štěstí, ale stejně tak třeba baseballovou kartu, která Vám chybí ve sbírce. Kromě symbolické ceny, kterou zaplatíte, Vás to bude stát ještě něco. Takový malý naschvál vůči někomu z obyvatel městečka. Postupně je obchod stane velice oblíbeným a k panu Gauntovi chodí celé město. Zlomyslnosti se stupňují a schyluje se k něčemu zlému.

V Nezbytných věcech si Stephen King dal hodně záležet na popisu obyvatel. Dozvídáme se jejích životní příběhy, strachy i tajemství. Jsme svědky toho, jak se vztahy postupně vyostřují. Šerif Pangborn však tuší, že se v městečku děje něco špatného a jeho tušení je správné. Zlo a závist pomalu nabírají na síle.

Nezbytné věci pro mě byly takové menší příběhy jednotlivých obyvatel, které ve finále tvořily dokonalý celek. Je neuvěřitelné, jak si zde Stephen King pohrává s psychologií postav. To je něco, na čem celý příběh stojí. A je vidět, že autor s psychologií umí pracovat velice dobře a je to jeho silná stránka. A také postava pana Gaunta, z toho jsem měla od začátku husí kůži a právě tahle postava spojuje osudy celého městečka.

Co mi na knize trošku vadilo, byl její rozsah. Více než 600 stran bylo opravdu dost a některé pasáže na mě byly hodně zdlouhavé a zbytečně plné detailů. Kdyby měl příběh třeba o 150 stran méně, byl by pro mě krapet čtivější. S čím jsem ze začátku měla problém, bylo množství postav. Těch bylo opravdu celkem dost a já měla malinko problém se zorientovat.

Ve výsledku byly Nezbytné věci skvělé čtení. Pro mě to byla jedna z knih, které jsem četla trošku delší dobu, ale mohla jsem se do příběhu o to více ponořit a užít si ho. Už od první strany máte tušení, že se stane něco špatného. Závěrečný boj proti dobru a zlu byl skvělý a hltala jsem jednu stránku za druhou. Pokud se prokoušete trošku zlouhavějším začátkem, čeká Vás skvělý příběh, ve kterém všechno souvisí se vším a poukazuje na to, že zlo dokáže být v každém z nás, stačí ho jen tou správnou věcí probudit.

Za knihu Nezbytné věci moc děkuji nakladatelství Beta a knihu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...