středa 26. února 2020

Příběh Christophera - Radek Hraba

Vydáno - Petrklíč
Počet stran - 224

Christopher právě oslavil devatenácté narozeniny a plánuje strávit letní prázdniny cestováním po exotických destinacích se svými kamarády. Tento plán se ale změní, když se po jednom večírku probouzí v nemocnici a zjišťuje, že se "předávkoval". Jeho rodiče, stejně tak policie i doktoři, usoudí, že to udělal kvůli rozchodu s holkou, načež ho umístí do léčebny, a pro jistotu mu nechají spoutat jeho magické schopnosti. V léčebně Christopher dochází na sezení s psycholožkou, které vypráví o magických i nemagických událostech, jemuž se dosud přihodily, díky kterým se psycholožka snaží přijít na důvod vedoucí k jeho "předávkování". Christopher si to ale v žádném případě nechce přiznat, tak se za pomoci svých kamarádů tajně pouští do vyšetřování vlastního "pokusu o sebevraždu".


Kdo mě sleduje déle jistě ví, že mám ráda české autory a zejména tvorba mladých českých autorů mě hodně baví. Proto, když se mi naskytla možnost si přečíst knihu Příběh Christophera, nemohla jsem odmítnout. Young adult fantasy od českého autora, na to jsem byla hodně zvědavá a i samotná anotace příběhu mě hodně zaujala.

Christopherovi je čerstvě devatenáct a je rakouským zpěvákem. Jeho oslava narozenin se zvrtne. Zprvu se dobře baví, ale najednou se mu zatmí před očima a probouzí se v nemocnici, kde zjišťuje, že předávkoval. To je podle Christophera vyloučeno, drogy neužívá a ani nesmí kvůli magii. Tak se rozhodne zjistit, kdo se ho pokusil zabít a vlastně proč. Nebude na to sám, protože má po boku svoje kamarády.

Příběh Christophera pro mě byl takový oddechový příběh. Nebylo v něm zbytečně moc složitostí, vše bylo jasně dané a postav nebylo nějak moc a byly mi většinou sympatické. Přátelství hraje v celém příběhu poměrně důležitou roli a řekla bych, že je takovým stavebním kamenem příběhu. Stejně tak rodinné vztahy, které nejsou v celé Christopherově rodině ideální. Kromě přátelství a rodinných vztahů se kniha dotýká i LGBT tématiky. LGBT tématika v knihách mi rozhodně nevadí, jen tady mi nepřišla úplně nezbytně nutná.

Co mi v knize nesedělo, byla magie. Příběh je současnosti a vzhledem k tomu, jak byl popsán, mi do něj magie příliš nezapadala. Ano, v příběhu magií nemůže disponovat každý, ale i tak. Trošku mě mrzelo, že fungování světa zjišťujeme spíš z rozhovorů Christophera s psycholožkou než z plynutí příběhu samotného.
Osobně si myslím, že pokud by v příběhu byla vynechána magie a LGBT tématika, možná by to příběhu přidalo, protože takhle to na mě chvilkami působilo trošku překombinovaně, což mě mrzelo.

Příběh Christophera pro mě byl příjemný knižní oddech. Příběh byl krátký, svižný a bez zbytečných složitostí. Pokud se žánrem young adult chcete začít, určitě je Příběh Christophera dobrou volnou. Jedná se o příběh spíše s lehkými fantasy prvky, takže nečekejte vyloženě fantasy jako takové.

Jsem ráda, že jsem si mohla rozšířit obzory v tvorbě mladých, českých autorů a tímto moc děkuji autorovi za poskytnutí knihy na recenzi.

HODNOCENÍ - 3,5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...