neděle 23. února 2020

Tři vyvolení - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 424

Roland pokračuje ve svém pátrání po věži. Tentokrát se na výpravu vydává s dvěma lidskými společníky: mužem, který se v tomto novém světě, kde není ani dávka drogy, velmi rychle napraví a schizofrenickou ženou, která jim oběma ještě přichystá nemálo horkých chvilek...


Druhý díl série Temná věž vyšel již ve třetím vydání a musím říct, že tohle vydání stojí za to. Hardback s opravdu nádhernou obálkou rozhodně upoutá Vaši pozornost. Z prvního dílu jsem byla trošku rozpačitá, ale o to víc jsem byla zvědavá na Tři vyvolené, které všichni opravdu chválí a považují za jeden z nejlepších dílů série.

Tři vyvolení dějem začínají přesně tam, kde končí první díl, Pistolník. Roland pokračuje ve svém putování a na začátku příběhu ho nacházíme vyčerpaného na pláži, kde se do něj už začínají pouštět mořské stvoření jménem humroidi. Utrpí mnohá zranění a jeho tělo je plné jedu a uvědomuje si, že jeho smrt se neodvratně blíží. Nachází však v písku dveře s nápisem Vězeň, které se rozhodne otevřít. Jsou to dveře do našeho světa, který vidí očima feťáka Eddieho. Eddie se právě chystá na pašeráckou akci a Roland zjišťuje, že nejen vidí jeho očima, ale je schopný ho do jisté míry ovládat. Eddie se rázem ocitá v Rolandově světě a pokračují v putování. Záhy se k nim připojuje další člen jejích výpravy a tím je Odetta, která přišla o nohy a trpí schizofrenií a jakmile se projeví její druhá osobnost, chce Eddieho a Rolanda zabít.

Musím říct, že po prvotních rozpacích z Pistolníka, jsem byla ze Třech vyvolených velice příjemně překvapená. Ačkoliv má příběh přes 450 stran, je to neuvěřitelně čtivé. Nechybí pasáže, které jsou nabité akcí, ale stejně tak má příběh i části, které jsou klidnější, spíše výpravnější a některé až lehce snové. Na začátku knihy je rekapitulace prvního dílu, kterou určitě uvítáte, pokud díly čtete s nějakým časovým rozestupem a úplně přesně si všechno nepamatujete. Hodně mě bavila postava Odette, byla svérázná a příběhu dodávala místy pořádný říz. Hodně mě bavily i pasáže, kde Roland poznává náš svět a je jím opravdu udivený, fascinovaný a některé věci mu nejdou na rozum. Stejně tak byl velice zajímavý i vznik Ka-tet.

Jediné, co mi trošku vadilo, bylo občas pro mě velké přeskakování. Některé pasáže mi přišly trošku zmatené a překombinované, ale nebylo jich nějak moc, takže celkový dojem z knihy mi to nenarušilo. To je asi jediná moje výtka.

Tři vyvolení pro mě byli skvělým knižním dobrodružstvím. Série mě začala hodně bavit a já se opravdu těším na další díly a jsem zvědavá, jakým směrem se bude série dál ubírat a doufám, že další díly budou ještě lepší. Pokud hledáte nějakou sérii, která je skvělou směsí fantasy a sci-fi a má originální postavy, Temná věž je rozhodně pro Vás.

Za knihu Tři vyvolení moc děkuji nakladatelství Beta a knihu si můžete pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 4,5* z 5*.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...