čtvrtek 2. ledna 2020

Beznaděj - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 480

Nevada je rozlehlý kus pouště, kterým se pouze projíždí cestou za jinými cíli. A vedle vás sedí ještě někdo jiný, pokud máte štěstí... protože je to děsivé místo. Po silnici číslo padesát ujíždějí nemilosrdným letním vedrem i lidé, kteří do cíle nikdy nedojedou. Jako profesor Jackson s manželkou, kteří se vracejí domů do New Yorku; Carverovi z Wentworthu v Ohiu, kteří mají namířeno na prázdniny do Lake Tahoe; a stárnoucí literát Johnny Marinville, který se cítí na třistapadesátikilovém Harleyi jako romantický drsňák.
Mrtvá kočka přibitá k dopravní značce ohlašuje malé hornické městečko Beznaděj, které se krčí ve stínu valu povrchového dolu, pojmenovaného Čínská jáma. Ale je to tu mnohem horší. Dopravu zde řídí Collie Entragian, obrovitý šílenec v uniformě, který se považuje za jediného představitele zákona na západ od řeky Pecos. Bůh vám buď milostiv, pokud vám třeba upadla poznávací značka nebo píchnete pneumatiku.
Cosi tu nehraje a Entragian je pouze špičkou ledovce. Tajemství, kterým je krajina v Beznaději prosycená, a zlo, které nakazí město jako prudká infekce, jsou strašlivé a nesmírné. Ale malý David Carver asi ví - i když málem umře strachem, když si to uvědomí - že jsou tu i síly, které mají zlu čelit.


Další kingovka je tady! Tentokrát Beznaděj. Musím říct, že o Beznaději jsem vlastně nic nevěděla, dokud jsem ji nečetla. A vlastně to bylo dobře, protože to jen umocnilo můj čtenářský zážitek, který zde byl opravdu silný, to musím uznat. A ta obálka? Ta je přímo nádherná a naprosto jsem si ji zamilovala.

Ačkoliv mám Stephena Kinga už trošku načteného, musím říct, že z málo které knihy na mě tak působila atmosféra jako v Beznaději. Z celého příběhu na mě vyzařovalo jakési zlo a hodně temná atmosféra. Beznaděj začíná celkem nevině, tušíte, že je zde něco špatně, hodně špatně. Nepovažuji se zrovna za citlivku, ale v tomto příběhu bylo pár scén, ze kterých mi nebylo úplně dobře.

Možná právě proto, kolik je v Beznaději zla, je zde i poměrně významné téma křesťanství, v průběhu příběhu narazíme i na pár teologických úvah, ale bylo to v přijatelné míře a nijak mi to nenarušovalo soustředění se na příběh.

Troufám si říct, že tohle je snad jedna z nejtemnějších autorových knih. Zlo na Vás opravdu dýchá na každém kroku. Je až k nepochopení, jak tak temný příběh si dokáže udržet čtivost. Těch 480 stránek mi uběhlo opravdu neskutečně rychle. Mnohdy jsem se přistihla, jak tajím dech, co bude dál s postavami. Postavy jsou hodně různorodé, ale přesto jim budete fandit a budete chtít, ať to s nimi dobře dopadne. Teda, většině budete fandit.

Beznaději nemám vůbec co vytknout. Je to opravdu hororová jízda plná zla a neskutečných zvratů a mnohdy absurdních situací, u kterých si řeknete, že to přece nemůže být pravda.

K Beznaději je ještě přidružená kniha Strážci zákona, která na ni volně navazuje. Na recenzi na tuto knihu se můžete těšit během pár dní.

Za Beznaděj moc děkuji nakladatelství Beta a knihu můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...