středa 4. prosince 2019

Puls - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 392

Civilizace sklouzla po krvavé stopě do dalšího období temna, což možná někoho nepřekvapí, ale stalo se to takovou rychlostí, jakou nepředvídali ani největší škarohlídi mezi futurology. Bylo 1. října, Bůh dlel na nebesích, burza prosperovala a většina letadel létala načas. Za čtrnáct dní však nebe opět patřilo ptákům a bursa se stala vzpomínkou. Příčinou zkázy je jakýsi jev, kterému se začne říkat Puls, a ten se šíří mobilním telefonem. Několik zoufalců, kteří přežili, se najednou ocitne v černočerném civilizačním temnu, plném násilí a chaosu. Kdekdo má mobil. A kdo ho nemá?
Nový strhující román Stephena Kinga nejenže pokládá zásadní otázku: "A teď už mě slyšíte?" Rovněž na ni brutálně odpovídá.


Mobilní telefon používáme všichni, dnes a denně. Možná vlastně více, než je nutné. A představte si, že právě tato nezbytnost by mezi lidi šířila nebezpečný virus a dělal z lidí zombie. Fanoušci postapokalyptických příběhů zbystřete. Další z knih od Stephena Kinga se dostává na knižní pulty v novém kabátě, tentokrát jde o knihu Puls.

Puls je kniha, která od Kinga pro mnohé není příliš známá a to je obrovská škoda, protože tento příběh si to rozhodně zaslouží. Musím říct, že v Pulsu to není typický King, jak ho známe. Příběh má od prvních stran hodně velký spád, takže nečekejte nějaký dlouhý úvod. Navíc od prvních stran umírají lidé a na čtenáře se valí proudy krve.

Velice se mi líbí námět knihy, to, že lidstvo přivede do záhuby mobilní telefon je myšlenka možná jednoduchá, ale poměrně reálná. Příběh je pro mě hodně uvěřitelný. Atmosféra je velmi tíživá a stále se stupňuje. Líbí se mi, že King nás příliš nezatěžuje zbytečnými popisy, ale předkládá nám ty důležité informace a hromady akce. Puls má tedy opravdu spád. Možná zde nejsou tak pečlivě vykresleny postavy jako v jiných knihách, ale tady jsem to vůbec nepostrádala.

Puls pro mě byla velmi čivá záležitost, kterou jsem přečetla za jeden den. Mám ráda tyto postapokalyptické příběhy a Puls není výjimkou. Pokud máte takové knihy rádi, je to pro Vás nezbytnost. I když se u knihy nebudete vyloženě bát, budete mít nepříjemný pocit a až Vám příště zazvoní telefon, možná lehce znejistíte.

Za knihu Puls moc děkuji nakladatelství Beta a knihu seženete ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...