neděle 15. prosince 2019

Pirátský princip - Manfred Schmid

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 240

Děláte vždy přesně to, co se od vás očekává? Pak jste určitě považováni za milé a spolehlivé, ale často jste jen "větrem v plachtách" těch ostatních. To se pirátovi stát nemůže. Tato úspěšná příručka zábavným způsobem vysvětluje, jak lze přenést přístup historických pirátů do našeho současného pracovního světa. Piráti jen s malým úsilím dosahují velkých obchodních i soukromých výhod. Staňte se jedním z nich!


Na úvod se musím přiznat, že obecně nejsem velkým fanouškem self-help a motivační literatury, protože mi většina přijde tak nějak stejná. Ovšem Pirátský princip mě zaujal, jen co jsem se dozvěděla, že má vycházet, protože ten nápad skloubit téma pirátů a osobního rozvoje mi přijde opravdu zajímavý a originální.

Už jenom vzhled knihy Vás určitě zaujme. Nečekejte žádné pastelové barvy a nenápadnou obálku. Na černé obálce na Vás bude koukat lebka se šátkem a zkřížené hnáty a ve mně už právě tento vzhled knihy podpořil touhu si knihu přečíst.

A teď ke knize samotné. Nejprve Vám autor představí pirátství samotné a jeho principy a pravidla. Nechybí ani nejrůznější historické zajímavosti, což se mi hodně líbilo a dozvěděla jsem se věci, které jsem před tím nevěděla. Poté se autor přesunuje k nejrůznějším oblastem, kde lze pirátské principy využít a představuje, jakým způsobem je to možné. Také principy ukazuje na různých strategiích společností a nebo historických událostech.

Pirátský princip je neuvěřitelně čtivě zpracovaný. Čtení jsem si užívala, bavilo mě a nebylo to pro mě nějaké opakování motivačních myšlenek, jak to mnohdy v této literatuře bývá. Ačkoliv některé myšlenky nejsou zrovna novinkou, není od věci si je připomenout. Zároveň je v knize mnoho zajímavých rad a doporučení, jak být efektivnější v práci, na co soustředit svoji pozornost a energii a některé návody a rady je určitě dobré vyzkoušet.

Pokud chcete knihu, která Vám něco předá, může Vám pomoci v některých situacích, a nebo prostě jen chcete mít trošku jiný, nový pohled na věci, práci a život, je Pirátský princip to pravé. Určitě si myslím, že je to například i dobrý dárek pro někoho blízkého, protože tato kniha dle mého názoru osloví i čtenáře, kteří tuto literaturu běžně nečtou.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství Beta a Pirátský princip můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...