čtvrtek 24. října 2019

Dlouhý pochod - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 299

Dlouhý pochod - tak se jmenuje nová soutěž pro čím dál otrlejší a náročnější diváky i soutěžící. Sto mladých chlapců se dobrovolně rozhodlo postavit se na start a vydat se společně na Dlouhý pochod. Soutěž má prostá pravidla: nikdo se nesmí odchýlit z vytyčené trasy a nikdo se nesmí zastavit ani zpomalit chůzi pod určitou rychlost, jinak dostane napomenutí: tři napomenutí znamenají definitivní konec v soutěži. Nezáleží na tom, kdo jde nejrychleji nebo dojde nejdál, Dlouhý pochod přežije jen jeden z nich...


Dlouhý pochod je jedna z prvních knížek od Stephena Kinga, které jsem kdy četa. Tuto knihu autor napsal pod pseudonymem Richard Bachman. I když je to už asi 8 let, co jsem knihu poprvé, doteď si pamatuju, jaké pocity jsem u čtení měla. A proto mě zajímalo, jestli ve mně kniha zanechá takové pocity i po druhém přečtení. A nemýlila jsem se, Dlouhý pochod mě naprosto pohltil i napodruhé.

Dlouhý pochod nemá nikterak složitý děj, ale Stephen King i jednoduchou zápletku dovedl k dokonalosti. Sledujeme závod, do kterého se přihlásilo sto účastníků. Závod má jednoduchá pravidla, Soutěžící se nesmí vzdálit z vytyčené trasy a nesmí se zastavit ani zpomalit pod určitou rychlost. V tom případě pak dostávají napomenutí. Napomenutí mohou být celkem tři a pak v pochodu končí. Nejedná se o pouhý konec v soutěži, ale také o to, že celý pochod přežije pouze jeden účastník.

Mně osobně se hrozně moc líbí už ten samotný námět knihy. Popisování atmosféry celého pochodu je něco skvělého. Sledujeme i některé příběhy účastníků, jejich pocity a samozřejmě i jakýsi vývoj postav v závislosti na to, jak počet účastníků pochodu klesá.

Já knize nemám co vytknout, moc mě baví ta atmosféra, která je postupem času stále víc tíživá a vy jen napjatě čekáte, jak to celé dopadne a kdo dojde do zdárného cíle. Nejedná se vyloženě o horor, ale o pořádně napínavý příběh, kde hraje hlavní roli psychologie postav ve vypjaté situaci. Kniha je neuvěřitelně čtivá, budete hltat jednu stránku za druhou a nebudete mít klid, dokud příběh nedočtete. Dlouhý pochod je jedna z mých nejoblíbenějších knih Stephena Kinga a budu se k ní ještě mnohokrát ráda vracet.

Tímto moc děkuji nakladatelství Beta za recezní výtisk a knihu naleznete ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...