pondělí 14. října 2019

A co láska? - Šárka Šišková

Vydáno - Artview
Počet stran - 251

Prvotina úspěšné oděvní návrhářky Šárky Šiškové překvapuje svým vyzrálým literárním projevem. Autorka příběhů umí své čtenáře okamžitě zaujmout, velmi živým stylem dialogů a popisem míst. Dalo by se říci, téměř filmovými obrazy je čtenář rychle vtažen do napínavého děje až k jeho nečekanému vyvrcholení. Tři novely v jedné knize vypráví příběhy ze současnosti.


Tři příběhy o mezilidských vztazích a lásce, přesně tak se dá v zkratce popsat kniha A co láska?. Knihu jsem vůbec neznala, autorkou je česká akademická malířka, což mě velmi zaujalo. Nejen proto, jak bude autorka psát, ale také proto, že autorka si knihu dokonce sama ilustrovala. Ilustrace jsou hezké, vkusné a působí v knize velice jemně.

První povídka je Červený kabriolet, kde se setkáváme s režisérem Patrikem, velmi ambiciózní herečkou Alicí a hercem Romanem. Sledujeme natáčení filmu a s tím i nerůznější intriky. Čtenář poznává, kam až jsou ochotné postavy zajít aby dosáhly svého cíle.

Nikdy nechodím pozdě je druhá povídka v knize a odehrává se na akademickém poli umělecké vysoké školy a setkáváme se zde s Davidem, Anežkou a Klárou a sledujeme jejich vztahové trable.

Třetí a poslední povídka nese název Ryba ve vodě a je volným pokračováním první povídky a potkáváme zde Alici a Patrika po pěti letech a zase se rozehrává zajímavá hra mezi postavami a nechybí Patrikova manipulace.

Kniha A co láska? je zajímavou sondou do mezilidských vztahů a takové knihy mě vždycky baví. Příběhy nejsou nijak složité, ale přesto jsou zajímavé a autorka má hezký styl vyjadřování, který není monotónní.

I tak jsem ale měla s knihou trošku problém. Ačkoliv mě kniha zaujala, něco mi tam chybělo. Příběhy byly pěkné, ale bohužel ve mně nic nezanechaly, což je trošku škoda. Ke konci mi kniha už tak nějak splývala.

Pokud máte rádi české autory a knihy o vztazích, je pro Vás A co láska? přesně to pravé. Nečekejte náročné čtení, ale příjemnou nenáročnou i když místy trošku pochmurnou oddechovku, která rozhodně čtenáře potěší.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství Artview. Kniha vyšla v edici Literi.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...