středa 18. září 2019

Ždibřich - Richard Skolek

Vydáno - Zoner Press
Počet stran - 128

Ždibřich - nositel tohoto jména vám zkazí den, unudí vás k smrti, znechutí svojí povýšeností a vytočí sarkastickými poznámkami. Zrodil se, aby kritizoval, glosoval, nenechal na vás jedinou nit suchou. Je to podivín, který má rád jen sám sebe, ostatní ho ale milují. Jak to?


Občas mám náladu na nějakou nenáročnou knihu, nejlépe komiks, který mě rozesměje a nemusím u čtení příliš přemýšlet. Proto když se mi do ruky dostal Ždibřich, při blížící se čtecí krizi byl pro mě jasnou volbou. Protože přesně takové knihy mě většinou z čtecí krize dokážou dostat.

Richard Skolek je mladý český autor, který se zaměřuje na humoristickou literaturu a knihy pro děti. Kromě psaní také vede kurzy tvůrčího psaní a věnuje se improvizačnímu divadlu. Ždibřich je autorovou devátou knihou, tudíž můžete sami vidět, že Richard Skolek není na knižním poli žádným nováčkem.

Ždibřich je útlý paperback tak akorát do kabelky, který obsahuje zhruba 200 stripů. Některé z nich můžete vidět úplně poprvé, jiné už můžete znát z například z Facebookové stránky Ždibřicha.

Kniha je opravdu nenáročná, je to takový knižní relax. Kresba není nijak složitá, ale i tak je vkusná a do knihy krásně zapadá. Primárně jde totiž stejně o Ždibřichovy myšlenky, názory a hlášky. Ždibřich se s ničím nepáře, je sarkastický, ke všemu má co říct a žádné téma mu není cizí. Ať už se jedná o politiku, mezilidské vztahy, práci a nebo náboženství.

Já osobně si musela knihu dávkovat, protože jakmile jsem ji četla déle, občas pro mě už trošku ztrácela na humoru. Některé stripy byly opravdu vtipné, bohužel jsem našla i dost takových, které mě příliš nepobavily. Ale s tím je u takové knihy asi nutné počítat.

Ždibřich stojí za přečtení, je to fajn oddechovka a pro mě také příjemná změna žánru. Bohužel za mě je to kniha, která mě na pár chvil pobavila, ale v paměti mi většina stripů pravděpodobně nezůstane.

Autorovi děkuji za poskytnutí knihy na recenzi.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...