neděle 22. září 2019

Město duší - Martina Čekalová

Vydáno - Fragment
Počet stran - 328


Přísně střežený vládní experiment, jehož cílem bylo lépe pochopit lidský imunitní systém, se zvrtnul. Proto bylo postaveno město, které není na žádné mapě, řídí se jinými zákony než venkovní svět a opustit jeho pomyslné hranice je pro jeho obyvatele mnohem těžší, než se na první pohled zdá. Mé jméno je Raven a v tom městě žiju. Jsem součástí komunity, která měla zůstat celému světu utajena. Ale tenhle plán nevyšel…


K Městu duší jsem se dostala úplnou náhodou, na Facebooku Fragmentu probíhala soutěž a mně se podařilo vyhrát jednu reading copy. Ano, moje první reading copy v životě!

Město duší je kniha, která vychází 26.9. 2019, o knize jste určitě slyšeli, protože autorka vyhrála HumbookStart 2019 a letos i na samotném Humbooku bude. Martina Čekalová publikovala prvotní verzi Města duší na Wattpadu, kde se dokonce v roce 2016 umístila na vítězných příčkách soutěže The Wattys.

Tato kniha mě zaujala hlavně ze dvou důvodů. Prvním důvodem je ten, že ráda čtu tvorbu českých autorů a druhý důvod je, že mě zaujal nápad se zvířecími dušemi. A kniha mě nezklamala. Byl to hodně čtivý příběh, který má spád a budete chtít číst pořád dál. Hlavní hrdinka Raven mi byla sympatická, stejně tak i její duše Rox.

Svět v Městě duší je zajímavě vymyšlený a musím uznat, že originální. Možná by chvílemi neškodilo, kdyby nám autorka některé věci vysvětlila trošku více, ale určitě to není tak, že byste se při čtení vyloženě ztráceli. Samozřejmě se nevyhneme ani milostné lince v příběhu, ale byla spíše v pozadí a vlastně mě v příběhu bavila. I když některé dialogy mi přišly tak trošku navíc a zbytečné, neměla kniha vyloženě nějaká hluchá místa, u kterých by se čtenář nudil.

Město duší pro mě bylo skvělé překvapení a jsem moc ráda, že jsem si mohla knihu přečíst ještě před vydáním. Pokud máte rádi originální fantasy, je tohle kniha přesně pro Vás. Sice kniha má drobné nedostatky, ale to jsou opravdu jen drobnosti. Já jsem si čtení moc užila a měla jsem problém knihu odložit, dokud jsem ji nedočetla.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...