středa 25. září 2019

Mrtvá zóna - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 424

Hlavní hrdina, John Smith, se jako malé dítě při bruslení ošklivě praštil do hlavy. Na záblesk jasnovidectví, který se u něj v té chvíli projevil, sice zapomene, ale tato schopnost se znovu přihlásí o mnoho let později. Na pouti, kde je se svou dívkou Sárou, nejprve zázračně vyhrává v kole štěstí, ale vzápětí ho strašlivá autonehoda uvrhne na pět let do kómatu. Když se z něj probudí, probouzí se spolu s ním i jeho jasnovidecká schopnost. John nedokáže svůj dar nijak ovládat, netuší, kdy znovu z pouhého dotyku něčí ruky dokáže odhalit minulost i budoucnost. Pro okolí se ovšem stává monstrem, příšerou vhodnou tak pro bulvární plátky, od které je lepší se držet dál. Když si jednoho dne náhodou potřese rukou s vlivným politikem, spatří budoucnost celé Ameriky, která je temná, velmi temná…, a John je postaven před nelehké rozhodnutí, co má s touto svou znalostí udělat.


Mrtvá zóna je kingovkou, která se dlouhou dobo nedala sehnat. Pouze občas se objevila v knižních bazarech a to většinou za pořádnou sumu. Ovšem Beta - Dobrovský fanoušky Kinga zachránilo a rozhodlo se Mrtvou zónu vydat znovu. A páni, tohle vydání je tak krásné. Krásný, barevný hardback, což já mám vždycky ráda.

Na Mrtvou zónu jsem slyšela mnoho chvály. A ano, souhlasím, podle mě je zde King ve své nejlepší formě a je to jedna z jeho nejlepších knih. Kniha je hodně čtivá a řekla bych, že na Kingovy poměry není příliš rozvleklá a má opravdu spád. Samozřejmě nějaké popisy zde jsou, ale je jich o dost méně než obvykle.

Hlavní postava John mi hned sedl a celkem dost jsem s ním celý příběh prožívala. Za to Johnova matka, to bylo něco na moje nervy. Ale i takové postavy jsou v knihách potřebné. Celý příběh je hodně reálný, v pozadí příběhu se dějí různé historické události, které známe. Samozřejmě v knize nechybí ani pár ostřejších scén, přesně tak, jak to Stephen King umí. Mrtvá zóna ale rozhodně není typický horor.

Téma jasnovidectví mě v podání Stephena Kinga opravdu nadchlo. Celý příběh je opět dokonale vymyšlený a promyšlený.

Pokud jste od Stephena Kinga ještě nic nečetli, určitě doporučuji začít třeba právě Mrtvou zónou. Samozřejmě pro fanoušky Kinga je tahle kniha prostě nutnost. Autor mi zase jen potvrdil to, proč mě jeho knihy tak moc baví. Jsou rozmanité a přesto skvělé.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství Beta a knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...