neděle 4. srpna 2019

Stranger Things : Temný experiment - Gwenda Bond

Vydáno - Fobos
Počet stran - 320

Tajemná laboratoř. Ďábelský vědec bez minulosti. Je léto roku 1969 a Amerikou zmítají hrůzné zprávy o válce ve Vietnamu. Terry Ivesová bydlí na univerzitní koleji v Indianě a zdá se, že válečná vřava i bouřlivé protesty v hlavním městě jsou jí na hony vzdálené. Jenže svět se mění a Terry nehodlá jen zpovzdálí přihlížet. Když se doslechne, že se v nedalekém městečku Hawkins uskuteční důležitý vládní experiment, okamžitě se přihlásí. Ocit¬ne se v laboratoři hluboko v lesích, kde jí přísní výzkumníci podávají psychedelické látky… Terry začíná tušit tajemství a je rozhodnutá ho odhalit. Jenže za zdmi Státní laboratoře v Hawkinsu, pod ostrým dohledem ředitele Martina Brennera, číhá spiknutí mnohem monstróznější, než si Terry dokáže představit. Potřebuje proto pomoc ostatních pokusných subjektů - včetně jednoho, který je tak tajný, že svět o jeho existenci nemá nejmenší tušení. Je jím malá holčička s nevysvětlitelnými nadlidskými schopnostmi, která má místo jména číslo: 008…


Seriál Stranger Things od Netflixu je teď fenomén. Nedávno byla zveřejněna třetí série, která opravdu stojí za to. Seriál mě naprosto uchvátil, takže když vyšla kniha, která je prequel k seriálu, musela jsem si ji přečíst.

Pokud sledujete seriál, tak kniha Vám odhalí události, které se děly před obdobím, které mapuje seriál. Dozvíte se zde více o minulosti Eleven a její matky Terry. Taky se v knize setkáte s Kali a doktorem Brennerem. Tím ale známé postavy končí. Příběh sleduje vznik celého experimentu, jak se k němu Terry dostala a její minulost včetně vztahu s otcem Eleven.

Mnoho lidí se ptá, jestli si mohou knihu přečíst, pokud ještě neviděli seriál, jestli to pochopí. Ano, samozřejmě to lze, kniha funguje jako samostatný příběh a čtenář děj pochopí. Nicméně já doporučuji před čtením knihy seriál vidět, protože si dle mého knihu užijete mnohem více.

Temný experiment je psán jednoduchým a čtivým stylem, postavy si rychle zapamatujete. Ačkoliv děj pomalu ale jistě plyne, přijde mi, že se tak do poloviny knihy moc nic neděje. A jakmile se něco začne dít, tak vlastně už stejně tušíte, jak to dopadne.

Za mě je kniha fajn, čtenář si doplní informace, ale ten povyk, co je kolem knihy a jak je kniha skvělá, to si podle mě Temný experiment nezaslouží. Nebýt seriálu, který je o mnoho úrovní výš, byla by kniha opravdu pouze průměr. Bohužel mě to dost zklamalo a čekala jsem, že bude kniha dobrá minimálně stejně jako seriál.

Takže kniha stojí za přečtení, pokud si chcete doplnit nějaké informace a vrátit se do "světa Stranger Things". Ale bohuže taková knižní bomba to není, což mě hodně mrzí, protože jsem se na knihu opravdu hodně těšila a vkládala do ní velké naděje. Bylo to ale nenáročné čtení na dva dny, kterého nelituju.

HODNOCENÍ - 3,5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...