čtvrtek 1. srpna 2019

Okrsek VIII - Adam LeBor

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 368

Balthazar Kovacs je romský detektiv z budapešťského oddělení vražd. Právě když pije svůj první šálek kávy, obdrží tajemné textové zprávy. Jsou to jen tři slova: "26, Náměstí republiky", a fotografie. Fotografie ukazuje tělo třicátníka, ležícího na zádech s očima otevřenýma, napůl pokrytého cihlami a prachem. Adresa - někdejší ústředí komunistické strany, což bylo kdysi jedno z nejvíce obávaných míst v zemi. Ale když Kovacs přijde na Náměstí republiky, tělo je pryč a jeho jediným svědkem je malý cikánský kluk, který viděl mrtvolu v neoznačené dodávce. Následné vyšetřování zavede Kovacse hluboko do podsvětí Budapešti, do míst, která zůstávají běžným návštěvníkům skryta, a dostává se na stopu rozsáhlé korupce, která sahá až hluboko do vládních kruhů.


Máte rádi detektivky, ale tak nějak chcete sáhnout po něčem jiném než po severském krimi? Tak Okrsek VIII je správná volba! Autor Adam Lebor je kouč psaní a působil ve zpravodajství z Maďarska a východní Evropy.

Musím říct, že detektivky příliš nečtu. Dnešní trend severského krimi mě tak nějak minul. Ale když jsem se dozvěděla o detektivce z Maďarska? To mi přišlo hodně zajímavé a neobvyklé.

Už na začátku je příběh hodně zajímavý a okamžitě Vás vtáhne do děje. Maďarsko, uprchlická krize, politika, tohle tvoří skvělý koktejl, který dělá knihu neobvyklou a hodně čtivou. Maďarsko je zde popsáno trošku z jiného pohledu. A aby byl hlavní hrdina, detektiv,Rom? S tím jsem se v takovém příběhu ještě nesetkala a opravdu to byl od autora dobrý nápad. Samozřejmě hlavnímu hrdinovi Balthazarovi se nedaří v osobním životě, jak to v detektivkách mnohdy bývá.

S čím jsem měla trošku problém byly jména. Jelikož byly maďarské, tak jsem měla trošku problém si je zapamatovat. Stejně tak celou knihu doprovázela maďarština, naštěstí většina vět bylo následně přeloženo do češtiny, jinak bych se asi moc nechytala.

Na Okrsku VIII oceňuji, že se dotýká aktuálních témat a celý příběh je uvěřitelný. Nikdo tam není neohrožený superhrdina, celou knihou je propleteno plno intrik a politiky.

Okrsek VIII pro mě byl opravdu překvapení. Od knihy jsem neměla vysoká očekávání, ale tohle se mi opravdu líbilo a zaujalo mě to. Konec jsem teda trošku tušila, ale i tak mi to celkový dojem z knihy nezkazilo. Opravdu doporučuji všem fanouškům detektivek, i těch neobvyklých.

Za poskytnutí knížky na recenzi moc děkuji Beta - Dobrovský a knihu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...