středa 21. srpna 2019

Desperátka - Martina Mouseová

Vydáno - Martin Koláček - e - knihy jedou
Počet stran - 183

Spiritualisticky laděný příběh s detektivní zápletkou vypráví o stovky let staré křivdě, která stále čeká na pomstu, o tajném sejfu, který už po generace nahání svým majitelům strach, i o jednom ponurém místě, které se nachází na prokleté straně hřbitovní zdi. Jak se mladá Greta, jako poslední potomek rodu desperátů, s tímto děsivým dědictvím vyrovná? Třetí kniha Martiny Mouseové se odehrává v současnosti, ale vrací se i do velmi hluboké historie.


Autorka Martina Mouseová není na knižním poli žádným nováčkem. Na svém kontě má již další 3 knihy, které byly vydány v elektronické podobě. V knihách se zpravidla objevuje nějaké detektivní zápletka, tajemno, napětí i tajemství. Musíte uznat sami, že tohle zní jako kombinace věcí, kterou si prostě chcete přečíst. A tak jsem se do Desperátky pustila.

Kniha je od začátku velice čtivá. Téma tajemného rodinného dědictví je vylíčeno opravdu skvěle. Děj začíná v Praze, kde se setkáváme s hlavní hrdinkou Gertou, které je 18 let a úplnou náhodou zjistí, že je nyní majitelkou tajemného sejfu ve švýccarské bance, který ukrývá něco tajemného a po generace obávaného. A Gerta samozřejmě chce zjistit, co že to zdědila a rodinného prokletí se rozhodně nebojí. A tím se roztáčí celý kolotoč událostí.

Despertáka je příběh psaný ich - formou, je psaný lehce, čtivě a nemá nějaká zbytečná, nudná nebo hluchá místa. Příběh opravdu rychle ubíhá. Ačkoliv je příběh ze současnosti, svou významnou roli zde sehraje i minulost. Gerta je na počátku příběhu pouze zvídavé mladé děvče, ale postupem příběhu se z ní stává podnikatelka s pěkně ostrými lokty a budete občas překvapeni, čeho je schopná.

Bohužel od poloviny knížky moje nadšení trochu opadlo. Přišlo mi, že kniha se už začíná občas trošku překombinovávat a děj byl chvilkami takový zmatený. To by mi asi tak nevadilo, ale s čím jsem měla velký problém bylo pojetí postav psů. Nechci to zde nějak více rozvádět, abych Vám neprozradila část zápletky. Ale tohle mě bohužel dost štvalo. Taky jsem moc nechápala, proč předkové s Gertou chvíli hovoří normálním jazykem a chvilkami používali přechodníky a byla to opravdu starodávná řeč, která bila do očí a příběhu spíš ubrala, než přidala.

E-kniha Desperátka pro mě byla příjemné překvapení, zvlášť když se jedná o knihu od české autorky. Kniha určitě stojí za přečtení, ale počítejte spíš s takovým oddechovým čtením s nádechem napětí. Jsem ráda, že jsem si mohla rozšířit obzory v českých autorech a přečíst zase něco nového.

Tímto bych chtěla paní autorce Monice Mouseové poděkovat za poskytnutí e-knihy na recenzi.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...