neděle 18. srpna 2019

Na obtíž - Colleen Hoover

Vydáno - Yoli
Počet stran - 312

Vossovy byste jen stěží označili za "normální" rodinu. Žijí ve zrekonstruovaném kostele, máma, která se ještě nedávno léčila z rakoviny, bydlí v suterénu a otec je ženatý s její bývalou ošetřovatelkou. A pak je tu Merit.
Merit Vossová sbírá trofeje, které nevyhrála. Je to podivný koníček, pro ni má ale zvláštní význam. Když se vydá na garážový výprodej, aby pátrala po svém novém úlovku, místo trofeje tam narazí na Sagana. Jeho osobnost, humor a odzbrojující optimismus jí okamžitě učarují. Dalo by se skoro říct, že je to láska na první pohled. Dokud Merit nezjistí, že Sagan je tak trochu… zadaný. Samotářská Merit se po tomhle zjištění uzavře ještě víc do sebe. Jako by svůj život i svou podivínskou rodinu sledovala zdálky. Dokud neodhalí tajemství, které jí žádná trofej nikdy nevynahradí…


Colleen Hoover je velice známá autorka, která napsala již několik knih pro teenagery. Jeji knihy jsou především romantické, ale každá zpracovává i nějaké závažnější téma a možná právě proto jsem se tak nějak jejím knihám vyhýbala, protož romantické příběhy většinou nevyhledávám. Ale na tuto autorku jsem všude slyšela i četla samou chválu, že mě prostě začalo zajímat, co na jejich knihách všichni vidí a jestli je autorka opravdu tak skvělá. A proto jsem se rozhodla začít autorčinou poslední a nejnovější knihou, která u nás vyšla, Na obtíž.

U knihy mě zaujala už obálka, která je velmi vydařená, ale to není žádnou novinkou u knih, které vydává Yoli. Ano, i Na obtíž bude krásně zapadat do mojí Yoli sekce v knihovně.

A teď k samotnému příběhu. Od autorky jsem nikdy nic nečetla, takže jsem opravdu nevěděla, co můžu čekat. A páni, bylo to skvělé překvapení. Od první stránky mě příběh neuvěřitelně chytl a musím říct, že mi autorčin styl psaní sedl. Opravdu se mi líbilo, jak každá postava byla něčím "divná" a každý měl nějaký svůj příběh a tajemství.

Ačkoliv kniha byla i romantická, nebyla romantika hlavním tématem příběhu. Kromě tajemství jednotlivých postav zde autorka otvírá ještě jedno závažné téma a to téma deprese. Hlavní hrdinka Merit totiž depresí trpí. A je zde popsáno, tento problém u člověka začíná, nevinně, pomalu a až do jakých rozměrů může dorůst.

Byla jsem překvapené, že ačkoliv je v příběhu hodně postav, každá postava má v příběhu celkem dost prostoru na to, aby se o ní čtenář dozvěděl co nejvíce. Za mě byly nejlepšími postavami malý Moby a pak Sagan. Potetovaný umělec se smutnou minulostí, tohle si prostě většina dívek zamiluje.

Na obtíž je lehké čtení, které možná na první pohled může působit trošku překombinované, ale každé téma v knize má svoje místo a svůj důvod. Ať je to už zmíněná deprese nebo sexuální orientace a nebo rodinné vztahy. Zároveň díky nejrůznějším podivnostem hlavních hrdinů je kniha jedinečná, dobře zapamatovatelná a ještě více čtivá.

Moje první knižní setkání s autorkou hodnotím na výbornou. Na obtíž mě opravdu hodně zaujalo, pro mě to nebylo takové typické romantické young adult čtení, bylo tam více hlubších myšlenek a navíc postavy nebyly prvoplánové a plytké, což velmi oceňuji. Jsem zvědavá na další knihy autorky a doufám, že budou taky tak skvělé a čtivé. Pro ty z Vás, kteří by Colleen rádi potkali, tak autorka bude mít v listopadu autogramiádu v Praze.

No a kde si můžete tuhle skvělou knížku koupit? Určitě doporučuji e-shop megaknihy.cz. Knihy dorazí vždy rychle a v pořádku. Zároveň tímto Megaknihám moc děkuji za skvělou spolupráci a za poslání knížky na recenzi.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...