neděle 21. července 2019

Takoví normální #přátelé - Sarah Alderson

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 348

Nic takového jako dokonalý život neexistuje. Jen dokonalá lež. Becca je dokonalá. Má práci snů, milujícího manžela, roztomilou dcerku, krásný dům, dovolené tráví na exotických místech a ráda o tom informuje své přátele na sociálních sítích. A proto toho o ní Lizzie ví tolik, i když vlastně nikdy nebyly přítelkyně. Dá se ale věřit všemu, co vidíte online? A není nakonec poznání pravdy ta nejhorší věc, kterou jste mohli udělat?


Léto není úplně období pro thrillery, ale mě baví střídat literární žánry, bez ohledu na roční období. Takoví normální #přátelé je thriller s tématikou sociálních sítí, nedávno jsem četla young adult knihu s podobou tématikou a tak jsem se rozhodla do této knihy pustit.

Občas se mi stane, že od knihy nemám moc očekávání. A to byl přesně případ Takových normálních #přátel. Budu upřímná, obálka knihy mě moc nezaujala, ale řekla jsem si, že přece nebudu soudit knihu podle obalu. A jsem ráda, že jsem se do knihy pustila, tak mě totiž vtáhla do děje, že jsem ji měla za jeden den přečtenou a nedalo se přestat číst.

Kniha má několik hlavních postav, Lizzie, Jamese a Beccu. Příběh je tak spletitý, plný nečekaný zvratů, že vlastně do poslední chvíle nevíte, kdo je oběť a kdo je ten zlý. To se mi moc líbilo. Autorka si se čtenářem neustále pohrává. Čtete, řeknete si, že teď už jste to odhadli a ono to je to vlastně úplně jinak. A je to tak napínavá jízda, že prostě musíte pokračovat ve čtení dál a dál. Já jsem si v hlavě vytvářela různé scénáře, jak příběh skončí a stejně se mi to nepodařilo odhadnout.

Takoví normální #přátelé je příběh, který je psán lehce, hodně čtivě a hodně napínavě. Byla jsem překvapená, že kniha pro mě neměla nějaké hluché, nudné pasáže. V příběhu se opravdu stále něco děje a Vy do poslední chvilky netušíte, jak to skončí. Co oceňuji, bylo téma sociálních sítí. Je zde ukázkově vykresleno, že ne vše co vidíme na sociálních sítích je pravda, že spousta věcí se dá upravit, překroutit, přikrášlit a některé nejsou vůbec pravdivé.

No a co mě úplně dostalo? To byl jednoznačně konec. Ten jsem vážně neodhadla a šokoval mě. Vlastně by mě zajímal i nějaké pokračování. Ale tím nechci říct, že by kniha končila otevřeným koncem, to zase ne.

Takoví normální #přátelé pro mě bylo skvělé překvapení a skvělé čtení. Všichni, kteří máte rádi thrillery, si určitě knihu přečtěte. Tohle je opravdu povedený kousek a rozhodně stojí za přečtení.

Za poskytnutí knihy Takoví normální #přátelé na recenzi moc děkuji Beta - Dobrovský a knihu můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...