středa 24. července 2019

Léon a Louise - Alex Capus

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 304

Jsou mladí a mají se rádi, ale válka je rozdělí: to je příběh Léona a Louise. Začíná setkáním na pobřeží Atlantského oceánu během první světové války ve Francii, které se ovšem právě stalo cílem leteckého útoku. Oba si víc než deset let myslí, že ten druhý při náletu zahynul. Zdánlivě ztracený milostný příběh pokračuje osudovým setkáním v Paříži.


Milostný příběh z období první a druhé světové války, to jsem si prostě nemohla nepřečíst. Obecně mě romány z tohoto období hodně baví a tak jsem se rozhodla si román z prostředí Francie přečíst.

Léon a Louise je další z řady Evropská literatura. Tahle edice mě hodně baví, je různorodá jak žánry, tak autory. Kniha je opět v malém, praktickém, "kabelkovém" formátu.

Trošku mě překvapilo, že příběh vlastně začínal koncem a poté se teprve dozvídáme, jak to celé bylo. Seznamujeme se s jednotlivými postavami, poznáváme jejich životní osudy. Nejsem si úplně jistá, jestli začátek knihy byl zrovna šťastně zvolený.

Léon a Louise bylo poměrně svižné vyprávění, i když ne zrovna o typickém milostném příběhu. Ačkoliv ze začátku si říkáte, že tohle bude určitě klasický válečný příběh s happy endem, není to tak docela pravda. Ale nerada bych Vám prozradila o ději až příliš mnoho.

S čím jsem v knize měla problém byli samotní hlavní hrdinové, Léon a Louise. Já jim ten jejich příběh bohužel moc nevěřila. Způsob jejich komunikace pro mě byl mnohdy hodně nepochopitelný, tedy hlavně Louise. Celkově mi postavy přišly popisované tak hodně po povrchu a zasloužily by si trošku více prostoru. Moc jsem nechápala ani to, že Léon byl vlastně většinu života nespokojený a stejně se s tím nesnažil extra nic moc dělat. Bohužel tím působil trošku jako bačkora a mnohem odvážnější mi přišla Louise, která mi chvilkami zase přišla taková lehce protivná.

Příběh jako celek rozhodně nebyl špatný. Ale pro mě to není příběh, který by se mi úplně vryl do paměti. Bohužel je mnohem víc jiných příběhů s touto tématikou, které Vás zasáhnou mnohem víc. I tak je to ale hezké, jednoduché a svižné čtení a takový román je na léto jako stvořený.

Beta - Dobrovský tímto moc děkuji za možnost si knihu přečíst a poskytnutí knihy na recenzi. Knihu seženete ZDE.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...