středa 17. července 2019

České záhady - Naše Akta X - Štěpánka Saadouni

Vydáno - Černý drak
Počet stran - 200

Za záhadami a tajemnými místy nemusíte chodit daleko. V našich luzích a hájích najdete překvapivě mnoho podivuhodných jevů a bytostí. V nejednom hradě straší a v nejednom městě kolují zvláštní legendy. Především v našich dějinách lze najít množství podivností a záhad.
Autorka vybírá z českých záhad nejrůznější zajímavosti od poltergeistů přes upíry až po kontakty s mimozemšťany. Nezapomíná ani na tajemný původ Boženy Němcové či na největší rukopisnou knihu světa, českou Ďáblovu bibli. Poodhrňte tedy závoj tajemna a nechte se unášet našimi Akty X.


České záhady jsou něco, co mě hodně zajímá a baví, vlastně už několik let. A proto jsem se na knihu České záhady - Naše Akta X hodně těšila. Jelikož je to hodně obsáhlé a složité téma, byla jsem zvědavá, jak se s tím autorka popere.

Ačkoliv kniha není moc obsáhlá, má cca 200 stran, vyšla v hardbacku, což u knihy vždycky oceňuji a je mi to na čtení pohodlnější. Kniha je rozdělena do 20 kapitol, přičemž každá kapitola je věnovaná jiné záhadě. Můžete se dočíst například o Ďáblově bibli, nemrtvých, hřbitovech a spoustě dalších témat. Kapitola vždy začíná jakýmsi úvodem, kde se dočteme nějakou teorii o daném tématu a poté jsou čtenáři předloženy nejrůznější výpovědi lidí, historky a zážitky. V každé kapitole rovněž nechybí fotografické či obrazové černobílé přílohy.

Úvody do kapitol mi bohuže přišly hodně takové obecné. Pokud máte o nějakých záhadách už trošku něco načteno, pravěpodobně se nedozvíte nic moc nového. Občas mi přišlo, že autorka má tendenci i odskakovat od témat. Bylo to pro mě zklamání, jelikož jsem čekala něco trošku víc odborného. Českým záhadám se věnuje i autor Arnošt Vašíček a i od něj jsem přečetla nějaké knihy a ty na mě působily mnohem víc odborně a byly pro čtenáře více obohacující, dle mého pohledu.

S čím jsem hodně bojovala byly nejrůznější historky, které byly v knize čtenáři předloženy. Byly to zážitky různých lidí, kteří se setkali s něčím nadpřirozeným. A některé byly podle mě podané dost nešťastnou formou. Bohuže pro mě jako pro čtenáře byly některé opravdu nezajímavé. Další byly zase podány způsobem, že v nějaké obci se něco stalo a vlastně víc se čtenář ani nedozvěděl. To mi příjde trošku málo. Navíc některé příběhy jsem už znala a budete je znát určitě i Vy, protože kolují třeba jako urban legendy.

No, pro mě byly České záhady - Naše Akta X bohužel zklamání. Kniha vizuáně vypadá hezky, ale bohužel obsah pro mě pokulhává. Pokud jste v českých záhadách úplný nováček, může Vás to lehce uvést do děje, ale podle mě je spousta jiných knih, které jsou přínosnější. Autorka se evidetně snažila zpracovat něco, o čem neměla příliš povědomí a také jí chyběly znalosti, které je nutné mít k vytvoření publikace s touto tématikou.

Pokud Vás kniha přece jen zaujala a chcete si ji pořídit, seženete ji ZDE a za zaslání knihy na recenzi děkuji nakladatelství Černý drak.

HODNOCENÍ - 2,5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...