neděle 14. července 2019

Poslední vlak do Helsingøru - Heidi Amsinck

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 232

Devatenáct noirových povídek oceňované dánské autorky. Příběhy se odehrávají v současné Kodani a Heidi Amsincková v nich svým čtenářům servíruje skvělou kombinaci duchařiny a černého humoru. Navíc se v každé povídce, jejichž hlavními postavami jsou buď bezohlední nebo osamělí lidé, kteří mají co skrývat, skrývá hlubší poselství, které vede čtenáře k zamyšlení.


Povídkové knihy mě obecně hodně baví. A tahle slibovala hororové povídky, duchařinu a černý humor. To mě okamžitě zaujalo. Navíc je to další kniha z edice Evropská literatura, která vždy přináší něco zajímavého.

Už vzhled knihy mě nadchnul. Miluju kombinaci červené a černé barvy a tady se to opravdu vydařilo. Další věc je formát knihy, který je opravdu "kabelkový", tudíž s sebou netaháte žádnou neskladnou bichli.

A teď už ke knize samotné. Nebudu lhát, já jsem od této knihy měla opravdu vysoká očekávání. A ta očekávání se naplnila. Už u první povídky jsem se od čtení nemohla odtrhnout. Kniha obsahuje celkem 19 povídek a hodně mě překvapilo, že téměř všechny si udržují vysokou laťku. Jedna povídka, Prádelník, se mi vyloženě nelíbila a asi další dvě mi přišly trošku slabší. Ale ostatní byly naprostá pecka. Což mi přijde dobrý poměr, je jasné, že se čtenáři pravděpodobně nemohou líbit úplně všechny povídky.

Každá z povídek má rozsah okolo 10 stran. A i když to není zrovna mnoho, autorka čtenáře dokáže skvěle vtáhnout do děje, popsat postavy a vystavět skvělou zápletku a Vy prostě budete chtít vědět, jak to skončí. Každá povídka má jiný námět, jiné postavy, autorka si udržuje v povídkách různorodost, takže Vám příběhy rozhodně nebudou splývat. Přečtete si povídku o únosu lidí, prokleté hrací skříňce, sběrateli cizích zavazadel a nebude chybět ani dáma, která pěstuje krásné růže a je tomu ochotná obětovat cokoliv. A tohle je jen zlomek toho, co Vás v Posledním vlaku do Helsingøru čeká.

Takže o co Posledním vlaku do Helsingøru závěrem říci? Je to opravdu povedená povídková kniha. Povídky jsou rozmanité, strašidelné, různorodé a celou knihou čtenáře provází jakási melancholie. Není to typická duchařina, ale přesto u některých povídek nebudete mít dobrý pocit. Trošku mi tyto povídky připomínaly finské podivno, takže pokud jste fanouškem tohoto žánru, určitě si Poslední vlak do Helsingøru přečtěte. A pokud máte náladu na něco neobvyklého a strašidelného, tak Poslední vlak do Helsingøru je skvělou volbou.

Tímto moc děkuji Beta - Dobrovský za poskytnutí knihy na recenzi a tuto skvělou novinku seženete ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...