pondělí 8. července 2019

Pět kroků od sebe - Rachael Lippincott

Vydáno - Yoli
Počet stran - 253

Stella Grantová má cystickou fibrózu a její kontakt s okolním světem je minimální. Aby neohrozila své šance na transplantaci, musí se chránit před kýmkoli a čímkoli, co by mohlo být nositelem infekce. Šest stop. To je vzdálenost, kterou musí dodržovat. Šest stop - bez výjimky.
Willa Newmana léčba vůbec nezajímá. Každým dnem mu bude osmnáct a pak - sbohem, nemocnice. Vykašle se na léky a konečně si bude užívat života.
Will je přesně tím, od koho by se Stella měla držet dál. Pokud se k němu přiblíží a nakazí se, mohla by přijít o své místo na seznamu čekatelů. Aby se tak nestalo, musí si držet odstup. Čím víc se ale s Willem sbližují, tím víc jim předepsaných šest stop začíná připadat jako trest.
Jaké by to asi bylo, kdyby si pro sebe mohli ukrást trochu té svobody, kterou jim vzala jejich nemoc? Co by se stalo, kdyby zkrátili vzdálenost na pět stop?


Pět kroků od sebe bylo hodně přirovnáváno ke knize Hvězdy nám nepřály, kterou naprosto zbožňuji. Takže bylo jasné, že si tenhle příběh prostě musím přečíst. Od příběhu jsem raději neměla žádná očekávání a ani jsem neviděla film, který spousta lidí chválí.

Než se začnu zabývat samotným příběhem, tak musím pochválit obálku knihy. Ta je opravdu nádherná a zaujala mě ještě než jsem vůbec věděla o jaký příběh vlastně jde. Celkově má Yoli poslední dobou design knih čím dál lépe zpracovaný a tyhle knihy prostě ve Vaší knihovně budou vypadat krásně.

No a teď hurá k příběhu samotnému. Ačkoliv nejsem úplně cílová skupina a takové ty příběhy o lásce náctiletých, kteří přkonávají překážky, úplně neprožívám, Pět kroků od sebe mě neuvěřitelně bavilo prakticky od první kapitoly.

Líbilo se mi, že postavy jsou popisovány neskutečně uvěřitelně. Nepochybovala jsem o jejich trápeních i radostech. O cystické fibróze jsem doposud mnoho nevěděla a jsem ráda, že mi kniha trochu přiblížila, v čem toto onemocnění vlastně spočívá a co pacienti prožívají.

Ano, v knize byl pár klišé. To uznávám. Ale mě to do toho příběhu sedělo a vlastně mi to ani nevadilo. Přistihla jsem se, že jsem při některých scénách byla lehce dojatá a ke konci mi bylo trošku do breku. Což se mi u takových knih nestává, výjimkou byly právě zmíněné Hvězdy nám nepřály, které jsem poctivě obrečela.

Pět kroků od sebe doporučuji nejen náctiletým a nebo fanouškům young adult. Určitě by si ji měl přečíst každý, kdo má rád dobré příběhy. Ale připravte se, tady se happy end nekoná. Takže nachystejte kapesníčky, slzné kanálky a vzhůru do toho, Pět kroků od sebe si určitě zaslouží Vaši pozornost a stojí za přečtení.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...