středa 3. července 2019

Furyborn - Claire Legrand

Vydáno - King Cool
Počet stran - 520

Fantasy, které by vám rozhodně nemělo uniknout, vypráví příběh dvou nezávislých mladých žen, které od sebe dělí celá století a které mají moc zachránit svůj svět. A nebo ho zničit. Když útočníci přepadnou jejího nejlepšího přítele, Rielle Dardenne riskuje všechno, aby ho zachránila. Aby prokázala, že je jednou z prorokovaných královen - královny světla a královny krve - musí jako královna Slunce podstoupit sedm magických, elementárních zkoušek. O tisíc let později je královna Rielle pro Elianu Ferracoru jen pohádkou. Do momentu než se sama zaplete do kosmické války a než se jejich příběhy navzájem propletou.


O knize Furyborn jste poslední dobou mohli slyšet snad na všech sociálních sítích. Názory byly různé, ale tak tomu bývá u většiny knih. Já jsem velký fanoušek fantasy a navíc se mi moc líbila ta obálka knihy, ta je prostě skvělá. Kniha není nijak tenká, má přes 500 stran, ale všude byl Furyborn popisován jako příběh, který vás chytne a nepustí, tak jsem se knihu rozhodla přečíst.

Ve Furyborn jsou dvě hlavní hrdinky, Eliana a Rielle a jejich příběhy se po kapitolách střídají. To mi přišlo jako dobrý nápad, jelikož čtenář je tak neustále udržován v jakémsi napětí a pořád chce číst dál. Celkově se mi líbily asi víc kapitoly věnované Rielle.

S čím jsem měla velký problém byly nejrůznější pojmy, jména, které nebyly v knize vysvětleny a čtenář je díky tomu hodně zmatený. Autorka se snaží popsat opravdu magický svět, ale jen díky názvům se toho čtenář moc nedozví. Od první strany příběhu se na mě valily jména, aniž bych vlastně věděla, kdo je kdo. Teda až na hlavní hrdinky. Tohle zmatení u mě přetrvávalo skoro 200 stran, což mi vzhledem k délce knihy přijde hodně. A ani mapy a vysvětlivky na konci knihy tomu nijak nepomohly.

Co se týče příběhu samotného, není vůbec špatný. Bohužel ale není ani nijak převratný a myslím, že tam není prakticky nic, co z fantasy příběhů neznáme. Samozřejmě nechybí ani jistá klišé, která z young adult a new adult fantasy známe. I přes to je Furyborn zajímavý a čtivý příběh, který vás chytne. Jen ten začátek pro mě nebyl úplně vhodně zvolený, protože hned ze začátku se dozvíme jeden velký spoiler. Tohle se čtenář měl dozvědět určitě až později v příběhu.

Byla jsem mile překvapena, kolik je ve Furyborn akce. Hrdinky jsou poměrně drsné, což se mi moc líbilo. Zvlášť mě bavily kapitoly, kde Rielle podstupovala zkoušky ovládání elementů.

Mně se Furyborn líbilo, ale prostě tomu trošku něco chybělo. Nezažila jsem z knihy takové to wow a pocit, že chci hned další díl. To se bohužel nedostavilo. Příběh to byl napínavý, svižný i když na mě místy trošku překombinovaný.

HODNOCENÍ - 3,5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...