neděle 30. června 2019

Nikdyuš : Zkoušky, jež podstoupila Morrigan Crowová - Jessica Townsend

Vydáno - Albatros
Počet stran - 464

Morrigan Crowová je prokletá. Narodila se v ten nejnešťastnější den a všichni ji obviňují, že má na svědomí každou místní pohromu. A co je horší, kvůli kletbě je odsouzena zemřít v den svých jedenáctých narozenin. Pak ale potká Jupitera Northa, podivného muže, který ji dostane do tajemného světa Nikdyuš. Aby tu Morrigan mohla zůstat v bezpečí před hrozivou kletbou, musí najít způsob, jak úspěšně absolvovat zkoušky. Objeví nakonec svůj mimořádný talent?


Morrigan se smůla lepila na paty už od malička. Narodila se totiž v ten nejnešťastnější den a údajně je prokletá a nosí smůlu. Cokoliv špatného, co se v městečku, kde Morrigan bydlí, stane, tak automaticky padá na její hlavu a její otec jen neustále vyplácí odškodnění za tyto pohromy. To ale není všechno, Morrigan má v den svých jedenáctých narozenin zemřít. Stane se ale něco nečekaného, potká záhadného může Jupitera Northa a ten jí nabídne, že s ním může odejít do tajemného a neznámého světa Nikdyuš. Postaví se Morrigan svému osudu a rozhodne se pro život a nebo smrt?

Námět knihy zněl tak moc zajímavě. Hodně lidí tvrdilo, že je Morrigan takový Harry Potter v sukni. A já jako velký fanoušek Harryho jsem si tenhle příběh nemohla nechat ujít a chtěla jsem si udělat vlastní obrázek o této middle grade knize.

Tahle kniha pro mě byl opravdový oříšek. Na začátku jsem měla celkem problém se do knihy začíst. Na můj vkus nás autorka hodila do nového, kouzelného světa, který čtenáři nebyl příliš vysvětlen. As po necelé třetině knihy se to zlepšilo a kniha mě už bavila více.

Kniha je plná kouzel, kouzelných stvoření, to se mi moc líbilo. Jelikož je kniha určena mladším čtnářům, je psaná takovým jednodušším stylem, který mi byl příjemný, i když už cílová skupina opravdu nejsem.

Morrigan je symptická hlavní hrdinka, ale i přes to jsem měla trošku problém se s ní sžít. Chvilkami mi přišla prostě taková nijaká. Přišlo mi u většiny postav, že by si zasloužily trošku více popisu aby se o nich čtenář dozvěděl více.

Srovnávání s Harry Potterem podle mě není na místě. Možná je zde pár společných věcí, ale Nikdyuš mi přišla jiná. A upřímně, první díl Nikdyuš mě rozhodně nepohltil tak, jako první díl Harryho Pottera.

Nikdyuš bylo milé, nenáročné čtení, ale mě zase tolik nenadchlo. Mladší čtenáří kolem 10 let určitě tento příběh ocení více než já, která už mám trošku něco načteno. Příběh byl zajímavý, ale podle mě tam prostě něco chybělo. Jsem zvědavá, jestli další díl bude lepší. Tohle pro mě bylo zatím takové průměrné kouzelnické čtení.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...