čtvrtek 27. června 2019

Major Tom a modrý anděl - David M. Barnett

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 496

Thomasovi je něco přes čtyřicet a je rád sám, co nejdál od ostatních lidí a jejich problémů. Proto, jakmile se mu naskytne příležitost opustit Zemi, chopí se jí. V den, kdy zemře David Bowie, se z Thomase stane astronaut major Tom, první člověk, který se vydal na Mars. Vzdaluje se Zemi a užívá si tolik vytouženou samotu. Ale "náhodou" se jeho osud protkne s životy členů rodiny Ormerodových a Thomas poznává maličkou šedovlasou Gladys a její vnoučata, patnáctiletou starostlivou Ellie a desetiletého Jamese, malého nadějného vědce. A tím se pro majora Toma úplně všechno změní. Otevírá se před ním lidský příběh plný nečekaných zvratů, humoru, lásky a odpouštění.


Major Tom a modrý anděl je další kniha z edice Evropská literatura, která vychází u Beta - Dobrovský. Tahle téměř 500 stránková kniha mě velice zaujala svým námětem a o to víc jsem se těšila, až si knihu přečtu.

Thomas Major je nevrlý astronaut, unavený z celého světa, mnohdy je sarkastický a tak nějak na vše rezignoval. Ellie a James žijí se svou babičkou Gladys, která pomalu začíná trpět demencí. A osudy těchto postav se mají protnout. Ano, už tady je patrné, že se humorným okamžikům nevyhneme.

Kniha se dotýká i témat jako je rodina, neúspěšné vztahy a celkově z příběhu vyzařuje trošku jakýsi sentiment. Zároveň je kniha vtipná, ale i smutná, o lásce a také o tom, jak je důležité se nevzdávat.

Líbilo se mi střídání postav a to, že o každé postavě jsme se dozvěděli nejen její životní příběh, ale i o její minulosti. Pak tedy všechno do sebe začlo krásně zapadat.

Jediné, co bych knize vytkla je její délka, na můj vkus některé pasáže byly trošku rozvleklé. A ze začátku jsem se trošku ztrácela v těch časových rovinách, ale na to jsem si velmi brzo zvykla.

Musím říct, že se mi kniha líbila. Do příběhu jsem se začetla, bavil mě a užila jsem si ho. Je to příjemný příběh mapující různé životní osudy a má všechno, co by měl dobrý příběh mít.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Beta - Dobrovský a knihu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...