pondělí 10. června 2019

Zmizení Sáry Lindertové - Kateřina Šardická

Vydáno - Fragment
Počet stran - 412

Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedává spát.
Po dívce pátrá i její sestra Klaudie se Sářiným přítelem Oliverem. Oni i policie vědí, že nezmizela dobrovolně, a brzy zjišťují, že není jediná, po kom se slehla zem. V metru totiž začíná mizet stále víc lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije něco, co se nedá vysvětlit ani popsat. Neviditelné zlo, které lační po další oběti. A tou má být ona...


Jak já téhle knížce dlouho odolávala, opravdu. Všude se o ní mluvilo, každý ji chválil a já si pořád říkala, že moje TBR je už tak dost dlouhé a co když mě to nebude moc bavit. Navíc kniha není úplně tenká, takže to není čtení na jeden večer. Jenže pak jsem viděla pár rozhovorů s autorkou a byla mi sympatická. A pak to završil Svět knihy, kde autorka byla a ve stánku, kde knihu prodávali, byla kniha už téměř vyprodaná. Tak jsem si řekla, že co když to je opravdu tak skvělá knížka a já se o ni připravím? No, ze Světa knihy samozřejmě Zmizení Sáry Lindertové odjíždělo se mnou. A dlouho jsem to nevydržela a pustila se do čtení.

Teď vážně! Tohle si všichni strašně moc potřebujete přečíst! Ať už jste fanoušci fantasy, detektivek a nebo českých autorů. Zmizení Sáry Lindertové pro mě bylo obrovské překvapení, v tom dobrém slova smyslu. Už chápu, že autorka vyhrála soutěž Hvězda inkoustu, protože s touto knihou si to opravdu zasloužila.

Příběh je psaný způsobem, který Vás nutí číst dál a dál. A já byla v tu chvíli takový ten klasický knihomol, co si říká: "Tak ještě jednu kapitolu a půjdu spát." Prostě od té knižky se nešlo odtrhnout. O knížce jsem mnoho nevěděla a možná i to umocnilo můj čtenářský zážitek.

Zmizení Sáry Lindertové je už od začátku plné akce. Zmizení je popsáno tak zajímavě, že prostě chcete vědět, co se bude dít dál a co za tím vším je. Skvělá, temná atmosféra metra. A téma židovské mystiky? To byla skvělá volba, protože se s tím v takových knihách běžně nesetkáváme. A bylo vidět, že Kateřina má toto téma zmáknuté a ví, o čem píše.

Za mě Zmizení Sáry Lindertové patří těm nejlepším knihám, které jsem letos četla. Děj je svižný, plyne bez nějakých zádrhelů. Nejsou zde nějaká klíšé, postavy se chovají přiměřeně svému věku, ale není to nijak otravné. Tato kniha je autorčinou prvotinou, ale podle mě to na knize vůbec nejde znát. Líbí se mi postavy, jak autorka umí popisovat scény, stupňovat napětí. Ano, v knize se řeší i vztahy, ale je to spíše tak okrajově a nijak to neruší od samotného děje. I když je kniha určitě spíš mladším čtenářům, podle mě si tuto knihu vychutná každý, bez ohledu na věk.

Ano, tahle kniha mi úplně vzala vítr z plachet a nemám jí co vytknout. Moje pověstná kritika je v tomto případě pryč! Smějící se Pokud chcete příjemný svižný děj, tajemno, detektivní zápletku, tak tohle je ta správná volba! A nechoďte sami do tmy!

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...