středa 12. června 2019

Dětské zoubky - Zoje Stage

Vydáno - Omega
Počet stran - 360

Suzette se nedaří navázat vztah se svojí sedmiletou dcerou, která nemůže - nebo nechce - mluvit. Už od jejího nejútlejšího dětství cítila, že ji Hanna odmítá. Suzette připadá, že ji její dítě nenávidí, a ta myšlenka ji děsí. Alex by chtěl věřit své manželce, že se jejich dcera chová krutě a nenormálně, jenže s ním přece normálně mluví! Je Hanna jen zlobivá holčička, jejíž chování pramení z vysoké inteligence, kreativity a snad i osobního kouzla? Nebo se opravdu snaží svoji matku zabít?


Do téhle knihy jsem vkládala velké naděje. Téma, kdy malá holčička usiluje o život svojí matky, to přece musí být děsivé a čtivé a nepůjde mi se od knihy odtrhnout. Všude reklamy, děsivé upoutávky. No tak jsem se rozhodla přesvědčit na vlastní oči.

Tahle kniha měla velký potenciál svým námětem. Neříkám, že se čtenáři s tímhle nikdy nikde nemohli setkat, ale není to takový ten otřepaný námět. Čekala jsem něco nervý drásajícího, napínavého. No a upřímně, to se tak úplně nekonalo.

Můj první problém s knihou byl ten, že mi v knize vlastně nikdo nebyl moc sympatický. Hanna je malý psychopat, Suzette je matka, která vlastně svou dceru nemá příliš ráda a mnohdy se jí mstí. Alex, otec od rodiny vlastně na rodinu ani nemá čas a extra ho nezajímá, co se mezi Hannou a Suzette děje. Když si neoblíbíte žádnou postavu, máte pak jeden velký problém, je Vám vlastně tak trošku jedno, co se s postavami stane.

Další věc byla postava Hanny, sedmileté dítě, které dokáže manipulovat, lhát, hrát a to vše bez jediné chybičky a jediného škobrtnutí? Ale no tak, tomu přece ani nemůžeme věřit.

Příběh sledujeme jak z pohledu Hanny, tak z pohledu její matky, Suzette. Ano, tohle knize celkem dodává na čtivosti. Ale občas zabrousíte v příběhu do minulosti a vlastně se tak nějak nedozvíte nic extra zajímavého pro další pokračování příběhu.

Nemůžu si pomoct, ale mně bohužel Dětské zoubky přišly hrozně prvoplánové, plytké a ke konci mi bylo jasné, jak to celé dopadne. A veřte mi, že já většinou knihy vážně neodhadnu. Styl psaní byl lehký, ale ničím výjimečný.

Tohle pro mě bylo bohužel velké zklamání. Od knihy jsem čekala mnoho a mám pocit, že byla lépe zvládnuta reklama než kniha samotná. Pokud s thrillery začínáte, může Vás to oslovit, ale kdo má tento žánr trošku načtený, nebude úplně nadšený. Musím říct, že do mě se Dětské zoubky nijak nezakously a kniha je pro mě takovým průměrem.

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...