neděle 16. června 2019

Muffin a čaj - Theo Addair

Vydáno - Yoli
Počet stran - 272

Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí. Zdálo by se, že přátelství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být.


Muffin a čaj není žádnou novinkou na knižních pultech a většina lidí knihu už četla. Jakmile má kniha takový velký boom, tak já se jí spíše vyhýbám (ano, jsem takový knižní anarchista Smějící se). Teď ale už konenčně přišel čas zjistit, co na této knížce všichni vidí a proč jsou z ní tak nadšení. Musím přiznat, že LGBT romány nejsou zrovna žánr, který bych nějak vyhledávala, ale opět jsem se rozhodla vystoupit ze svojí komfortní čtecí zóny a přečíst si něco nového.

No, nebudu Vám lhát, prvních cca 50 stran jsem s kniho neuvěřitelně bojovala a říkala jsem si, co jsem to na sebe upletla za bič, že jsem se rozhodla tuhle knihu číst. Pak se ale něco změnilo. Možná jsem si více zvykla na styl psaní autora a taky se v příběhu začlo trošku něco dít.

Muffin a čaj je neskutečně mile napsaná kniha. Ačkoliv postavy mají svá trápení, je to podáno jakýmsi milým zvláštním způsbem. Kniha je založena hodně na pocitech. A ano, Muffin a čaj v sobě má pár klišé, ale jakmile se člověk naladí na vlnu tohoto příběhu, tak s tím tak trošku počítáte a knize jste ochotni to prominout.

Líbilo se mi, že ačkoliv se jedná o román, Muffin a čaj v sobě má pár krásných citátů a hlubších myšlenek. Zároveň si kniha zachovává svou lehkost.

Co napsat závěrem? Mně se kniha líbila. Bylo to jednoduché, milé, oddechové čtení, které se hodí například někam k vodě. V knize nejsou žádné složitosti a vlastně chvilkami je i celkem předvídatelná. Ale i přesto má Muffin a čaj svoje kouzlo a bude Vás bavit. Nedávno vyšel druhý díl s názvem Koláčky a spiklenci, který si určitě taky hodlám přečíst.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...