úterý 18. června 2019

2050: Příběh pro budoucí pokolení - Ladislav Zelinka

Vydáno - Černý drak
Počet stran - 140

V roce 2050 se zdá být všechno v pořádku a šestnáctiletá dívka Aneta si užívá bezstarostného života v moderní Praze. Souhrou okolností se jí podaří nahlédnout za oponu zdánlivé idyly a pozná tajemství i hrozbu skrývající se tam, kde by to vůbec nečekala. Kromě toho, že Aneta zažívá první lásku a dozví se něco o vlastní minulosti, pomalu si uvědomuje, že svět v pořádku rozhodně není. Stačilo jen otevřít oči. Otevřete oči s Anetou a porovnejte, jak děsivě blízko má její svět k naší současnosti. Kde končí svoboda? Jsme zajatci techniky? Jsou nepohodlné osoby sledované? Co je pravda a co není?


Musím říct, že knihu 2050: Příběh pro budoucí pokolení jsem vůbec neznala. Velice mě zaujala svou anotací. Sci-fi, moderní technologie, které ovládají náš život, magie, to znělo jako báječná kombinace. Navíc knihu napsal český autor a to já mám u knih ráda.

2050: Příběh pro budoucí pokolení je malá útlá kniha, která je velmi zajímavá dějem. Ocitáme se v roce 2050, svět ovládají moderní technologie a lidé jsou už takoví otroci těchto technologií. Tenhle námět se mi opravdu moc líbil. Knížku jsem měla přečtenou za jedno odpoledne, takže už to je znak toho, že je kniha vážně čtivá.

Celá kniha je doprovázena ilustracemi od pana Romana Koňaříka, který je majitelem nakladatelství Čený drak. Tyto ilustrace jsou černobílé a hezky dokreslují atmosféru celého příběhu.

Kniha má i pár slabin. Občas příběh působí trošku naivně. Další problém, který jsem s knihou měla, byl ten, že autor popisuje dokonalý svět, který je řízen moderními technologiemi a kontrolován policií, tak mladá dívka je celý tento systém schopna obejít tím, že má kartu s falešnou identitou a nikdo ji neodhalí. To mi do příběhu trošku nezapadalo. Navíc chvilkami působilo, že se autor v knize lehce ztrácí a některé pasáže byly trošku zmatené.

2050: Příběh pro budoucí pokolení je stručný, jasný, výstižný příběh a takové knihy mám ráda. Zajímavý byl v knize i prvek magie, možná je jen škoda, že nebyl víc rozveden. Vlastně celkově mám pocit, že být kniha o pár desítek stran delší, prospělo by jí to a byla by ještě více čtivá.

Závěrem musím uznat, že kniha byla rozhodně fajn, zajímavá svým námětem a pro mladší čtenáře nebo čtenáře, kteří s tímto žánrem začínají, bude rozhodně skvělý výběr. I pro mě byla milým překvapením a příběh jsem si užila, i když měl jisté nedostatky.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Černý drak. Knihu 2050: Příběh pro budoucí pokolení můžete pořídit ZDE .

HODNOCENÍ - 3 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...