čtvrtek 20. června 2019

Sbohem, Paříži - Anstey Harris

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 320

Kdysi nadějná violoncellistka Grace se po prožitém traumatu usazuje v malé anglické vesničce, věnuje se opravám hudebních nástrojů a prožívá vztah "na dálku" se ženatým milencem Davidem. Vše se ale změní, když David v pařížském metru zachrání život jedné ženě. Stává se z něj "mediální hvězda" a ve světle jeho slávy najednou spousta věcí vypadá docela jinak než dříve…


V těchto letních dnech je ideální nějaké nenáročné, lehké čtení. A proto jsem se rozhodla sáhnout po Sbohem, Paříži. Anotace zněla velice zajímavě a jelikož jsem od autorky nikdy nic nečetla, neměla jsem od knihy žádná očekávání. Musím uznat, že tahle kniha mě chytla už od první stránky a nemohla jsem se odtrhnout. A proč? To Vám povím právě teď.

Byla jsem opravdu mile překvapena, jak moc čtivě je Sbohem, Paříži napsáno. Už od první stránky mě zajímalo, co se bude dít s postavami dále a jak to celé dopadne. Postavám jsem věřila jejich životní příběhy, trápení i radosti. Co na příběhu oceňuji, je zakomponované téma hudby. Dodávalo to knize na hloubce a vyzařovala tím z příběhu jakási něžnost.

Na Sbohem, Paříži mě jednoznačně nejvíce zaujala dějová linka Grace a Davida. Byla jsem opravdu zvědavá, jaké skutečnosti o Davidovi zjistíme a jak to Grace zvládne. Možná mě trošku mrzelo, že tam této dějové linky nebylo ještě trochu více.

Sbohem, Paříži je založeno hlavně na mezilidských vztazích, ty jsou v knize nejdůležitejší. Zároveň se kniha dotýká i témat jako je láska, překonání svých vlastních strachů a nebo odpuštění. V knize vlastně nejsou moc veselá témata, ale jsou čtenáři podána s jakousi lehkostí.

Co také na knize oceňuji je playlist na konci knihy. Tohle je super nápad a myslím, že čtenáři to pomůže ještě víc se ponořit do děje knihy a vcítit se do příběhu.

Sbohem, Paříži pro mě bylo milé překvapení, které jsem měla opravdu za dva dny přečtené. Kniha byla velmi čtivá, postavy sympatické, ale zároveň každá z postav má jakési tajemství, které postupně odhalujeme. Tohle pro mě bylo skvělé letní čtení a proto Sbohem, Paříži můžu jenom doporučit.

Za recenzní výtisk moc děkuji Beta- Dobrovský a Sbohem, Paříži můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...